בתום ישיבה בת 10 שעות: הממשלה אישרה את תקציב המדינה

בסופו של דיון מרתוני ארוך (אשר נמשך כ-10 שעות), אישרה הלילה ממשלת ישראל את תקציב המדינה לשנת 2015. תקציב המדינה אושר על ידי כל חברי הממשלה (20 שרים במספר), למעט השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, אשר התנגד.

בסך הכל יעמוד התקציב החדש על 328 מיליארד שקל, והגידול הריאלי אשר עולה מן התקציב יעמוד על 12.5 מיליארד. הסכום כולל מענק חד פעמי למערכת הביטחון, אשר מיועד ל"מימון ההתעצמות ופיתוח אמצעים מתבקשים לאחר מבצע צוק איתן". מדובר על מענק בגובה 4.3 מיליארד שקלים. יעד הגירעון אשר מציג התקציב הוא 3.4% מהתוצר – גבוה מיעד הגירעון הנוכחי, אשר עמד על 3% בלבד.

בנוסף לתוספת לתקציב משרד הביטחון, במשרד האוצר מדגישים כי התקציב מכיל תוספות נוספות דווקא לתקציבים החברתיים.  "אנחנו מציבים סדר יום חברתי עם תוספות משמעותיות לחינוך, רווחה, בריאות וחיזוק הביטחון האישי של האזרחים", אמר שר האוצר יאיר לפיד בתגובה לאישור התקציב. "התקציב שאושר הוא תקציב אחראי, שמתייחס לצרכים המיידים של הכלכלה הישראלית, אבל לא שוכח גם לבנות מדיניות כלכלית ארוכת טווח ומוטת צמיחה".

בין המשרדים ה"חברתיים" אשר זכו לתוספת תקציב ניתן למצוא את משרד הבריאות אשר יזכה לתוספת של 2.8 מיליארד שקלים, משרד החנוך אשר יקבל 1.8 מיליארד נוספים ותחום הרווחה, אשר יזכה לתוספת של 1.7 מיליארד שקל. משרד הפנים יזכה גם הוא לתוספת של 1 ₪ לתקציבו לצורך הרחבת מערך השיטור העירוני.

יש תקציב. שר האוצר לפיד | צילום: רויטרס

גם ההחלטה על ביצוע הנפקות מיעוט בחברות הממשלתיות אושרה. לפי אנשי האוצר, התכנית צפויה להכניס לקופת המדינה כ-15 יליארד שקלים במהלך השנים הקרובות וכן להגביר את השקיפות בפעילותן של אותן חברות.

מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, הגיבה להאשמות אשר השמיע בנק ישראל בימים האחרונים: "במסגרת תקציב 2015 עמדנו על מספר עקרונות ובהם שמירת יתרונותיו היחסיים של המשק ושמירה על אחריות תקציבית שתאפשר את צמיחת המשק גם בשנים הבאות. שמירה על המסגרות הפיסקאליות עם יעדי גירעון ההולכים וקטנים הם תנאי לשמירה על דירוג אשראי חיובי ויציב למדינת ישראל".

מנגד, גם במפלגת העבודה מיהרו להגיב לאישור התקציב במהלך הלילה: "הממשלה החליטה להמשיך בהכתשה של מעמד הביניים והשכבות המוחלשות. גם בשנת 2015 אזרחי ישראל ימשיכו לתת הרבה, לעבוד קשה, לשלם ביוקר ולקבל מעט. אי אפשר להסביר את החוצפה שבהצגת התקציב הזה כתקציב חברתי".לטענתם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן