גבוה מעל כולם: 15 רכבי השטח והפנאי המומלצים ביותר

דווקא כעת, כאשר נדמה שהטבע סביבנו הולך ומתכווץ בקצב מסחרר לטובת בנייה אינסופית, פורחת לה אופנת רכבי השטח בישראל. למען ההגינות, כאשר אנחנו מדברים על "אופנת רכבי השטח", אנחנו לא בדיוק מתכוונים לרכבי שטח טהורים, אלא יותר לקטגוריה שמכונה "רכבי פנאי" – כלי רכב גבוהים מהמקובל בגזרת מכוניות הכביש, מעוצבים באופן בולט ומוחצן יותר, ולעתים תכופות גם מציעים מפרט עשיר ומיוחד. חלקם מאפשר טיולי שטח מאתגרים ואת חלקם לא היינו ממליצים להוריד מהאספלט.

קטגוריית רכבי הפנאי כה רחבה ומגוונת, עד שאפשר למצוא כיום כלי רכב חדשים, המיועדים (מי יותר ומי פחות) לנסיעה בשטח, בטווח מחירים שנע מ־70 אלף שקל ועד כמיליון וחצי. מסגרתם תקציב לרכישת רכב פנאי? אספנו עבורכם 15 הצעות שיכולות להתאים כמעט לכל סכום.

הצנוע: דאצ'יה סנדרו סטפוויי

כן, מתברר שעלות של מכונית משפחתית משומשת בת ארבע מספיקה כדי לרכוש כלי רכב שיושיב אתכם גבוה מעל המכוניות בכביש וייקח אתכם לנסיעת שבילים. דאצ'יה, חטיבת המכוניות העממיות של קבוצת רנו, מציעה גרסה מוגבהת מאוד (מרווח גחון של יותר מ־20 ס"מ) – וגם מסיבית, לסנדרו הקטנה. בפנים מדובר בכלי רכב די בסיסי, אבל שימושי ומרווח מאוד. המנוע, טורבו־בנזין קטן, מגיע מרנו, תיבת ההילוכים ידנית, והעובדה שכלי הרכב מיועד גם לשוקי העולם השלישי, מרמזת על עמידות גבוהה בתנאי נסיעה מורכבים.
נתונים: מנוע טורבו־בנזין, 0.9 ליטר, 90 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית, הנעה 2X4.
מחיר: 69,500 שקל.

שיק צרפתי: פיז'ו 2008

העיצוב והסגנון הצרפתיים נפגשים עם מרכב שימושי ויעיל. כפי ששמו מרמז, פיז'ו 2008 מבוסס על פיז'ו 208 הקטנה. הוא גבוה וארוך ממנה ועל כן מציע איכות חיים משודרגת מבחינות שונות: הישיבה הגבוהה, שמקלה על החנייה וגם על חגירת ילדים, ועיצוב הפנים והחוץ המיוחדים. ה־2008 נעים ונוח בנסיעה רגועה, אבל יודע גם לספק לא מעט הנאה בנסיעה מהירה, על אספלט או בשבילים. המנוע הקטן, 1.2 ליטר, חלש יחסית, והמנוע הגדול, 1.6 ליטר, פותח עם ב.מ.וו ומספק יכולת וביצועים משופרים.
נתונים: מנועי בנזין 1.2־1.6 ליטר, 82־120 כ"ס, תיבות הילוכים – ידנית, רובוטית או אוטומטית, הנעה 2X4.
מחיר: 90־119 אלף שקל.

שילוב של סגנון צרפתי ומרכב שימושי. פיז'ו 2008 | צילום: היצרן

יעילות גבוהה פר שקל: סוזוקי ג'ימני

אל תתנו לעיצוב הצנוע והמיושן ולממדים הזעירים של סוזוקי ג'ימני להטעות אתכם. מדובר באחד מרכבי השטח בעלי היכולת הגבוהה ביותר שאפשר לרכוש כיום עבור מחיר זה. על הכביש, מדובר בכלי רכב מעידן קדום – הוא צפוף, לא נוח במיוחד ואפילו לא חסכוני. אבל בשטח הסיפור אחר לגמרי: מבנה המרכב, שמאפשר גישה ונטישה מול מכשולים רציניים בשטח, מרווח גחון מעולה ביחס לממדי הרכב, ממד הרוחב הקטן והקלילות, מאפשרים לנהג ולנוסעים להגיע למקומות שרוב רכבי השטח אינם יכולים להגיע אליהם.
נתונים: מנוע בנזין, 1.3 ליטר, 85 כ"ס, תיבות הילוכים – ידנית או אוטומטית, הנעה 4X4 עם הילוך כוח.
מחירים: 100־119 אלף שקל.

המאוזן: סובארו XV

קשה לפספס את כלי הרכב הכי אופנתי של סובארו על הכביש – ובמקרה הזה, ממש לא מדובר בשקר החן ובהבל היופי; רכב הפנאי הקטן של סובארו מספק איזון מרשים בין יכולת כביש ושטח. מנועי הבנזין (בתצורת הבוקסר המסורתית של סובארו) אינם מספקים כוח או ביצועים יוצאים מגדר הרגיל, אבל בשל תכנון שלדה מצוין ובזכות ההנעה הכפולה, אחיזת הכביש של סובארו XV היא מעולה, והוא גם נוח מאוד. וכשיורדים לשבילים, מגלים כלי רכב עם אופי של מכונית מרוצי ראלי – חסון, יציב, נשלט וצפוי מאוד. שילוב אידיאלי עבור יציאה לטיול משפחתי בסוף השבוע.
נתונים: מנועי בנזין, 1.6־2.0 ליטר, 114־150 כ"ס, תיבות הילוכים ידנית או אוטומטית- רציפה, הנעה 4X4 קבועה.
מחיר: 129־165 אלף שקל.

הדור הבא: יונדאי טוסון

זוכרים את יונדאי טוסון שנמכר כאן לפני מספר שנים? הדגם ההוא הביא את מהפכת רכבי הפנאי אל מרכז השוק הישראלי. אחר כך שינה את שמו ל־iX35, וכעת חוזר אלינו בדור חדש ועדכני, נושא שוב את השם יונדאי טוסון. הדור החדש השתדרג מבחינות שונות: הוא חסכוני יותר, גדול ומרווח מקודמו, למרות משקלו הקל. הדור החדש איכותי ושימושי יותר, וגם נהנה מסגנון העיצוב החדש והבולט של דגמי יונדאי. ניתן לראות בו את האח הקטן של יונדאי סנטה פה.
נתונים: מנועי בנזין 1.6־2.0 ליטר, 132־155 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, הנעה 2X4.
מחיר: 143־168 אלף שקל.

הבריטי מגרמניה: מיני קאנטרימן

המון חיוכים ואווירה נוסטלגית משתקפים ברכב הפנאי הקטן והידידותי של מיני, מותג בריטי מסורתי שנמכר לב.מ.וו הגרמני ושם חזר לחיים. הקאנטרימן הוא כלי הרכב הגדול והשימושי של המותג הזה: המרכב מוארך ביחס למיני הבסיסית, יש בו דלתות אחוריות והוא גבוה מספיק כדי להסתכל על העולם מלמעלה – או כדי להתפתל לפיקניק רומנטי דרך שבילים בשקיעה. את השיק הנוסטלגי לא יוצרים רק הפנסים הגדולים והגג הצבוע בצבע שונה משאר הגוף, אלא גם שפע פרטים קטנים ומיוחדים בתוך תא הנוסעים.
נתונים: מנועי בנזין וטורבו־בנזין 1.6 ליטר, 122־218 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, הנעה 2X4 או 4X4.
מחיר: 188־305 אלף שקל.

ידידותי ונוסטלגי. מיני קאנטרימן | צילום: היצרן

ענק אמריקאי: שברולט טראוורס

לא באמת מדובר כאן ברכב שטח. שברולט טראוורס לא מיועד ליותר מנסיעת שבילים זהירה, אך מצד שני, זהו קרוסאובר מפנק, נוח וגדול – גדול מאוד. הוא מציע מרחב עצום לשבעה, ואפילו שמונה נוסעים, ורשימת אביזרי פינוק בנוסח סופרסייז אמריקאי. מערכת ההנעה מרשימה – מנוע V6 חזק ותיבת הילוכים מודרנית. ההחלטה להתחרות איתו בתחום המיניוואנים אפשרה את הגעתו של דגם בסיס מאובזר פחות, אך במחיר תחרותי במיוחד, כחלופה עם ערך מוסף לתחום מובילי הנוסעים.
נתונים: מנועי בנזין V6 בנפח 3.6 ליטר, 281־288 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, הנעה 2X4 או 4X4.
מחיר: 22־337 אלף שקל.

הג'יפ המקורי: ג'יפ רנגלר

לשם הגנרי ג'יפ יש פנים אמיתיות וגם ידיים ורגליים שריריות. רכב השטח המסוקס הוא גלגול מודרני (יחסית) לוויליס, רכב השטח האייקוני הגאוני, שנולד במלחמת העולם השנייה. הג'יפ לא תמיד עומד בסטנדרטים מודרניים של בידוד מרעשים וחיסכון בדלק, אבל מדובר בפלטפורמה מדויקת מאוד להתמודדות עם כל מכשול בשטח. ג'יפ רנגלר הוא רכב שטח אמיתי, מוכן לפעולה מיד כשמסירים ממנו את הניילונים, אך מגוון האפשרויות האינסופיות לשיפור ולשדרוג של יכולותיו מאפשר לכל בעלים להסב אותו לכלי עבירות רב יכולת בטעם אישי.
נתונים: מנוע בנזין 3.6 ליטר, 284 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, הנעה 4X4 עם הילוך כוח, שלדת סולם, מרכב קצר או ארוך.
מחיר: 260־320 אלף שקל.

הכבישטח האולטימטיבי: טויוטה לנד קרוזר

אם נתקלתם בחובב רכבי שטח שמזלזל ביכולותיה של סדרת רכבי השטח של טויוטה, הנושאים את השם לנד קרוזר, כנראה שהוא ממש, אבל ממש מקנא. המבנה ומערכת ההנעה של טויוטה לנד קרוזר מספקים לנהג יכולות מופלגות בהתמודדות עם טיפוסים סלעיים או בצליחת מעברי מים עמוקים. היופי הוא שאותו מבנה ומערכת הנעה מספקים חיים טובים גם על הכביש, אם כי היינו שמחים לביצועים חזקים יותר. כך מצליח הלנד קרוזר להיות הן רכב שטח ברמה גבוהה במיוחד והן רכב כביש נעים ונוח מאוד לשבעה נוסעים.
נתונים: מנוע טורבו־דיזל 2.8 ליטר, 177 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, הנעה 4X4 עם הילוך כוח, שלדת סולם, מרכב קצר או ארוך.
מחיר: 297־367 אלף שקל.

שטח־פרימיום: ב.מ.וו X4

בחיפושם אחר נישות חדשות ומגוונות בעולם מותגי הפרימיום, בוראים היצרנים מגוון הכלאות יצירתיות. אחד התחומים החמים הוא שילוב בין מרכב קופה לבין רכב פנאי. ב.מ.וו X4 הוא דוגמה קלאסית לכך. הוא מבוסס על רכב הפנאי־פרימיום ב.מ.וו X3, אך מציע צדודית קמורה ואלגנטית יותר, שמדמה אותו למכונית קופה מוגבהת. הדמיון לקופה לא הפריע למפתחים להתקין דלתות אחוריות המאפשרות גישה נוחה למושבים האחוריים. מערך ההנעה והאבזור כולל את הטכנולוגיה העדכנית ביותר של ב.מ.וו.
נתונים: מנועי טורבו־בנזין וטורבו דיזל, 2.0 ליטר, 184־258 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, הנעה 4X4.
מחיר: 347־476 אלף שקל.

הכלאה יצירתית. ב.מ.וו X4 | צילום: היצרן

אמנות סקנדינבית: וולוו XC90

הרבה תקוות תולים בוולוו ברכב הפנאי־פרימיום שלהם. אחרי הריון ממושך נולד אחד מכלי הרכב המיוחדים של השנים האחרונות. הוא מציע עיצוב עתידני בטעם סקנדינבי אנין, יחד עם פרקטיקה משפחתית־יוקרתית ברמה גבוהה ביותר. מתחת לפני השטח יצוקה יכולת טכנולוגית מתקדמת מאוד, הן בתחום מערכות ההנעה, שמספקות הרבה מאוד כוח מנפח מנוע צנוע, והן בתחום הבטיחות, שמיועד להוריד לסביבת ה־0 את הסיכוי להיפגע באופן משמעותי בתוך המרכב הגדול. הגימור האיכותי ואביזרי הפינוק משאירים טעם טוב.
נתונים: מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל, 2.0 ליטר, 225־320 כ"ס, תיבת הילוכים
אוטומטית והנעה 4X4 קבועה.
מחיר: 495־565 אלף שקל.

אתלט גדול ממדים: אאודי Q7

במחירו של הסקנדינבי, אפשר לקבל גם את הדור החדש במשפחת רכבי הפנאי־פרימיום הגדולים והמהודרים ביותר של אאודי הגרמנית. הדור החדש דומה בממדיו לקודמו, אבל נראה אתלטי וקטן יותר, בשל פרופורציות קלילות ומודרניות, גמלוניות פחות. משקל קל משמעותית מבעבר וטכנולוגיה מודרנית הופכים אותו למהיר, ספורטיבי וגם חסכוני יותר מהדור הקודם. הוא מציע נוחות נסיעה מהמעלה הראשונה, איכות חומרים משובחת ורשימת אביזרים מפנקת במיוחד.
נתונים: מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל, 3.0 ליטר, 218־333 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית והנעה 4X4 קבועה.
מחיר: 491־671 אלף שקל.

הסטייליסטית: מרצדס GLE קופה

במרצדס ובכלל אצל יצרני הפרימיום, אוהבים נישות שמתאימות כלי רכב לטעם אישי־אינדיבידואלי של הלקוח. בחברה בחרו להשיק גרסת קופה לקרוסאובר המפואר, מרצדס GLE (לשעבר ML). ה־GLE קופה מפואר עוד יותר, מציע מעט פחות פרקטיקה אבל הרבה יותר סטייל, ממש בהתאם לרוח מכוניות הקופה המחוטבות. בתפריט – מנועים חזקים במיוחד וטכנולוגיות בטיחות מתקדמות. למרות הכותרת "קרוסאובר", ה־GLE קופה אינו מיועד לשטח – הוא מעניק איכות חיים משופרת בכביש, עם תנוחת ישיבה גבוהה וכניסה ויציאה נוחות.
נתונים: מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל, 3.0־5.5 ליטר, 258־585 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית והנעה 4X4 קבועה.
מחיר: מ־610 אלף. גרסאות AMG – מעל מיליון שקל.

המרכבה של ג'ימס בונד: ריינג' רובר ספורט

רכב הפנאי הביצועיסט של לנד רובר מכונה "ריינג' רובר ספורט". הוא האח הקטן של הריינג' רובר הגדול והיקר (שגרסת ה"ווג" העילית שלו חוצה את קו ה־1.4 מיליון שקל), והוא מתאים פחות לצליחת שטחים מורכבים ויותר לנסיעה מהירה ואלגנטית במיוחד על הכביש. יחד עם זאת, זה לא אומר שריינג' רובר ספורט אינו יודע להתמודד עם שטח – גם הוא נושא כמה ממערכות השטח המתוחכמות של הריינג' רובר הגדול ושל רכב השטח לנד רובר דיסקברי. אך אם אתם בוחרים לרדת איתו מהכביש, יש לבחור גלגלים וצמיגים מתאימים. וכן, הוא גם מככב בסרט החדש של ג'יימס בונד.
נתונים: מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל, 3.0־5.0 ליטר, 258־510 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, הנעה 4X4 קבועה עם הילוך כוח.
מחיר: מ־875 עד 1.1 מיליון שקל.

מכוניות ספורט לשטח: פורשה קאיין

העולם עדיין לא התאושש מהעובדה שמותג מכוניות הספורט פורשה מוכר רכבי שטח. אבל כבר שנים שהקרוסאובר הגדול והמפואר שלהם, פורשה קאיין, מוכר כמחצית ויותר מכל דגמי פורשה יחד. היות שמדובר ביצרן של מכוניות ספורט, גם הקאיין מעניק טעם ביצועיסטי במיוחד, עם סדרת מנועים שמהונדסים להתמודד עם הממדים הגדולים, ועדיין להציע יכולות דינמיות מתקדמות. העיצוב הוא פורשה מסורתי – כלומר שנוי במחלוקת, אבל בניחוח נוסטלגי ברור, ועוצמת הפאר תלויה בהיקף המזומנים שתרצו להוציא על מרכבת הביצועים הזו. טווח המחירים והדגמים מייצג את האפשרויות. בקרוב יהיה ניתן להזמין מפורשה גרסה נוספת: פורשה קאיין טורבו – היברידית וביצועיסטית עוד יותר מגרסת העל הנוכחית.
נתונים: מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל, 3.0־4.8 ליטר, 262־520 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, הנעה 4X4 קבועה.
מחיר: מ־693 אלף עד 1.48 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן