גדול יותר או מהיר יותר? לוקהיד מרטין הולכת על שניהם

כנראה שלא עבר הרבה זמן אחרי שנחתו האחים רייט מהטיסה הראשונה שלהם במטוס שבנו עד שאחד מהם אמר, "בוא נעשה את זה גדול יותר!" ואילו השני השיב לו, "לא, בוא נעשה אותו מהיר יותר!". 112 שנים מאוחר יותר הדיון סביב ההתלבטות הזה עדיין סוער וכעת הענקית לוקהיד מרטין, מחליטה לתמוך בעמדת שני הצדדים.

במדבר שנמצא צפונית ללוס אנג'לס, אגף הפיתוחים המיוחדים של לוקהיד מרטין (Skunk Works) עובד זה מכבר על אבטיפוס של כלי שיהיה מסוגל, בסופו של דבר, לשאת מטענים במשקל של 500 טון ולהעביר אותם למקומות מרוחקים – כל זאת בעלות נוחה. כפי שאתם מתארים לעצמכם, מדובר בכלי טיס לא קטן.

Hybrid Airship של לוקהיד. יכול לשאת 500 טון | צילום: אתר החברה

בינתיים ובמקביל, מנכ"לית החברה, מרלין יוסון, מספרת שלוקהיד נמצאת בתהליך של פיתוח כלי-טיס על קולי שיוכל לטוס במהירות של 6 מאך (כדי לסבר את האוזן, נסביר שמדובר במהירות אדירה של כ-4,600 קמ"ש). יוסון לא ציינה זאת מפורשות, אבל אפשר להיות בטוחים כי גם על הפיתוח הזה עובדים אנשי Skunk Works. זהו, אגב, אותו האגף שנתן לנו את מטוס הריגול ה-U2, את ה-F-22 וכמובן את ה-F-35 שצפוי להיות בשורה בעולם התעופה. לפי התכנון מדובר במטוס לא מאויש, בעל מערכות כה מתקדמות שיום אחד הוא יוכל להגיע גם למהירות באזור ה-20 מאך, ולהגיע לכל נקודה בכדור הארץ בתוך פחות משעה.

נראה שאפשר לנסח מחדש את התהייה "גדול יותר או מהיר יותר" ולהפוך אותה לקביעה, "גדול יותר ומהיר יותר". שני הרעיונות, אם יבוצעו כמו שצריך, יכולים להוות גם מקור הכנסה חדש עבור החברה שמדורגת זה מכבר כחברה הרווחית ביותר בתחומה, עם הכנסות של 46.1 מיליארד דולר, אם לדייק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן