גורם ישראלי לרויטרס: "צה"ל תקף בסוריה משלוח טילים לחיזבאללה"

צה"ל ממשיך לפעול בסוריה, על רקע מלחמת האזרחים במדינה. גורם ישראלי אישר הבוקר לסוכנות הידיעות אי.פי כי צה"ל תקף הלילה בסוריה משלוח טילים מתקדמים שאמורים היו להגיע לידי החיזבאללה. 

בתחילה דווח כי המורדים בסוריה תקפו שדה תעופה והצליחו אף לפגוע באחד המטוסים. על פי דיווח שמסתמך על מקור סורי בכיר המקורב למשטר, מטוסים ישראלים הם שתקפו בשעה ארבע לפנות בוקר את שדה התעופה הבינלאומי. כתוצאה מהתקיפה, נפגע מטוס חונה וגם מיכל לתדלוק המטוסים.

בנוסף על דיווחים אלו, רשת CNN דייוחה כי ארה"ב מאמינה שישראל היא זו שביצעה את התקיפה. על פי הרשת האמריקנית, ציינו שני בכירים בממשל כי ישראל היא ככל הנראה זו שעומדת מאחורי ההפצצה, אך מטוסי צה"ל לא נכנסו לשטח האווירי של סוריה. לדברי הבכירים, ישראל לא ניסתה להפציץ מאגרי נשק כימי.


צילום: רויטרס

התגובות למקרה נותרו מעורפלות. דובר הבית הלבן הפנה את שאלות הכתבים בנושא לממשלת ישראל. לפי רשת NBC, שציטטה מקורות בכירים בממשל האמריקני, ישראל הוציאה לפועל את המתקפה נגד סוריה, כאשר מטרתה העיקרית הייתה משלוח נשק שיועד לחיזבאללה בלבנון, ועשוי היה להיות קשור לנשק הכימי שבידי סוריה. רשת אמריקנית נוספת, CBS, גרסה כי ישראל כיוונה לעבר מחסן נשק.

בירושלים דחו את הטענות ובצה"ל הוסיפו כי "אנחנו לא מגיבים על דיווחים מסוג זה". דובר השגרירות הישראלית בוושינגטון ציין: "אנחנו לא יכולים להגיב על הדיווחים האלה, אולם מה שאנחנו כן יכולים לומר הוא שישראל נחושה למנוע העברת נשק כימי, או כל נשק אחר שמשנה את כללי המשחק, אל טרורטיסים, במיוחד אל חיזבאללה בלבנון".

בתוך כך, על רקע הדיווחים באשר לתקיפה האווירית, התקבלו לאחרונה דיווחים לפיהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס בליל חמישי האחרון ישיבת קבינט לשיחות חשאיות. לפי המקור שמסר את הידיעה, וסירב להזדהות, כינוס ישיבה שכזאת הוא לעיתים סימן לפעולה מיידית.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן