גזר הדין בפרשת רמדיה: 30 חודשי מאסר לטכנולוג המזון לשעבר

גזר דין בפרשת רמדיה: בית המשפט ש השלום בפתח תקווה בראשות השופטת ליה לב און גזר עונש מאסר בפועל של 30 חודשי מאסר על פרדריק בלק, טכנולוג המזון שהורשע במחדל רמדיה.

בגין עבירה של גרימת מוות ברשלנות, נגזרו על בלק 12 חודשי מאסר בפועל; בגין 14 עבירות עבירה של חבלה ברשלנות, נגזר עונש כולל של 22 חודשי מאסר (כאשר ישנם 4 חודשים חופפים); בגין עבירה של מעשה העלול להפיץ מחלה נגזרו עליו 7 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים; ועל עבירות לפי חוק התקנים וחוק הגנת הצרכן נגזרו 6 חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"הכרעת דין זו עוסקת בתקלה נוראית", כתבה לב און בפסק הדין שהעניקה לפני חודש, "אירוע בלתי נתפס. הכרעת הדין קובעת את העובדות והסיבות אשר הובילו לאסון נורא, מזעזע, מצער, אשר הפך שם נרדף לטרגדיה קשה שבמסגרתה חלו תינוקות רכים שתזונתם על פורמולה כמזון תזונה עיקרי במחלה מסוכנת שכבר נעלמה מן העולם, ואחריה מצאו את מותם".

פרידריק בלק | צילום: יריב כץ

הנאשם השני בפרשה, המנכ"ל גדעון לנדסברגר זוכה מעבירות גרימת מוות ברשלנות ועבירות נוספות שיוחסו לו. השופטת לב און הטילה עליו קנס בגובה 10,000 שקל או חודש מאסר תחתיו, אשר ישולם בתוך 7 ימים וכן 3 חודשי מאסר על תנאי למשך שנה מהיום שלא יעבור על העבירה בה הורשע.כמו-כן, כתב התחייבות בגובה 5,000 שקל, תוקפה לשנה מהיום, שלא יעבור עבירה דומה.

הפרשה נחשפה ב-7 בנובמבר 2003, בעקבות הפנייתם של תינוקות רבים לחדרי מיון בבתי חולים בישראל עם ליקויים בהתפתחות מערכת העצבים. בתחילת אותה שנה פותחה אבקת "רמדיה סופר פורמולה צמחית", תרכובת מזון לתינוקות על בסיס חלבון סויה, בחברה הגרמנית הומנה, שייצרה את התרכובת עבור רמדיה.

במהלך הייצור של הפורמולה החדשה החליטו בחברת הומנה להפסיק להכניס לתערובת ויטמין B1, מתוך הנחה של הומנה לפיה יש מספיק ויטמין B1 במרכיב הסויה הטבעי. החברה הגרמנית הודתה בטעותה, נמצאה אחראית חלקית בבית המשפט הגרמני, והוטל עליה לפצות את הורי התינוקות הפגועים. בצוך כך, בלק, אשר עליו הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור עונש מאסר משמעותי, הורשע בגרימת מותו ברשלנות של הפעוט אבישי זיסר, שמת כתוצאה מאכילת מזון התינוקות ששיווקה רמדיה בארץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן