גילה גמליאל: "התקציב לא יעבור בוועדת הכספים"

"התקציב יעבור בקריאה ראשונה בכסנת, אין ספק, אבל כשהוא יגיע אלינו – יש סעייפים בחוק שאני לא אתן שיעברו" – כך אמרה הבוקר לגלי צה"ל גילה גמליאל מרכזת הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ גילה גמליאל (ליכוד).

גמליאל מנתה כמה מהסעיפים הבעייתיים לדעתה: "הרצון להעלות מסים ב-1.5% באופן גורף, למשל, או המס על משפרי הדיור. הדברים האלה לא יעברו. גם סבסוד מעונות היום או ביטול נקודות הזיכוי לסטודנטים אלה סעיפים שהציבור לא יכול לעמוד בהם. דיברתי עם מרבית חבריי, בעניין הזה יש קונצנזוס בין חברי הקואליציה לאופוזיצה. לא ניתן להעביר אותם".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

גילה גמליאל | צילום: מתוך ויקיפדיה

"איפה החזון, איפה הראייה ארוכת הטווח?", המשיכה גמליאל לתהות. "בנק ישראל כבר התריע שגם ב-2015 נתבקש לקיצוצים. לא הובטח לי שום דבר, אבל אני נלחמת. הבהרתי לשר האוצר שהסעיפים האלה לא יעברו בוועדה, ושאני קוראת לפקידי האוצר להוציא מהמגירה תכניות אחרות".

"אני מודעת לזה שמדובר בבור תקציבי וצריך להיות אחראיים", סיכמה גמליאל, "יחד עם זה יש כל כך הרבה דברים אחרים שאפשר לעשות. אחת הבעיות שלי בהתנהלות היא אי הראייה לטווח ארוך, כמו לדוגמה הרפורמה באשראי הבנקאי. יותר מ-74% מהאשראי הבנקאי ניתן ל-2% בלבד מהציבור. איפה זה נמצא בחוק ההסדרים? איפה ההתמודדות עם הדברים הקריטיים?".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן