גיל הזהב: המבוגרים כובשים את דירוג המוזיקאים המרוויחים ביותר בעולם בשנת 2014

אמנם לא צריך תואר אקדמי מתקדם בכדי להצליח כמוזיקאי ולהרוויח סכומי עתק, אך נראה שזה כלל לא מזיק – גם אם מדובר בכינוי אשר הענקת לעצמך. זה לפחות המקרה של המוזיקאי דוקטור רה – אשר מוביל את דירוג המוזיקאים המרוויחים ביותר בעולם בשנת 2014 – ושבר כל שיא אפשרי אשר רשמו המוזיקאים המרוויחים אשר קדמו לו.

אומן ההיפ-הופ יהיה בן 50 בחודש פברואר הקרוב, ולפני 15 שנה כבר החל להתלונן כי קהל המעריצים שכח מקיומו. אך בשנה האחרונה "הדוקטור" שב לכותרות – ובענק, בזכות עסקת המכירה של מותג האוזניות שהקים, "Beats", לענקית הטכנולוגיה אפל עבור לא פחות מ-3 מיליארד דולר. עסקת הענק הזו, לצד תמלוגים נוספים לשיריו (אשר חזרו לתודעה ברגע) והכנסות נוספות הביאו לכך שבסיכומה של שנת 2014 יכול הד"ר להתגאות בהכנסה ישירה של 620 מיליון דולר – יותר מכל מוזיקאי אחר ברשימה, ואף יותר מכל מוזיקאי אחר בהיסטוריה.

הדוקטור שבר גם את שיא ההפרש מהמקום השני – כשבינו לבין סגניתו בהובלת הדירוג, היא זמרת הפופ האמריקאית ביונסה, מפרידים יותר מחצי מיליארד דולר. ביונסה הרוויחה במהלך השנה החולפת 115 מיליון דולר, בעיקר בזכות מסע הופעות מוצלח אליו יצאה השנה וחוזי פרסום שמנים עם חברות דוגמת פפסי ו-H&M.

צילום: thinkstockphotos

רק הרכב אחד נוסף הצליח לחצות השנה את רף 100 מיליון הדולר הכנסות – הם חברי להקת "The Eagles", אשר הרוויחו השנה 100 מיליון דולר בדיוק בזכות מסע ההופעות שלהם. במקום הרביעי מדורג אומן הרוק ג'ון בון ג'ובי אשר הכניס 82 מיליון דולר מהופעות ומתמלוגים, ואת החמישייה הפותחת סוגר "הבוס", הלא הוא ברוס ספרינגסטין, אשר סיבוב ההופעות הכניס לכיסו במהלך השנה 81 מיליון דולר.

את המקום השישי בדירוג תפס הזמר הקנדי בן ה-20 ג'סטין ביבר, אשר הכניס השנה 80 מיליון דולר. צמודים אחריו במקום ה-7 נמצאים חבר'ה צעירים גם כן – חברי להקת "וואן דיירקשן" הבריטית, אשר הכניסו 75 מיליון דולר. חבר להקת החיפושיות המיתולוגית, פול מקארטני בן ה-72, תופס את המקום ה-8 עם הכנסות של 71 מיליון דולר, ואחריו משלימים את הדירוג התקליטן ואומן המוזיקה האלקטרונית קלווין האריס עם 66 מיליון דולר וזמר הקאנטרי האמריקאי טובי קית' עם 65 מיליון דולר.

אחד הדברים המעניינים אשר עולים מהרשימה היא ההבנה כי בניגוד לתפיסה הרווחת כי "העולם שייך לצעירים", דווקא המוזיקאים המבוגרים יותר הם אלו אשר מרוויחים את סכומי הכסף הגבוהים ביותר. אמנים מבוגרים דוגמת חברי להקת האיגלס, בון ג'ובי, מקארטני ספרינגסטין וקית' נהנים מאהבת הקהל גם כיום – שנים ארוכות לאחר שיא הצלחתם, ומרוויחים סכומים כפולים מכמה מהמוזיקאים הצעירים המובילים בעולם כיום, דוגמת מיילי סיירוס (הכניסה 36 מיליון דולר במהלך השנה), או ליידי גאגא (33 מיליון).

אך בניגוד לגילם של המוזיקאים, נראה כי דווקא הז'אנרים המוזיקליים השונים מיוצגים באופן שווה בדירוג הנוכחי, כשנציגיהם של שלושת הזרמים המובילים – רוק, פופ והיפ-הופ – תופסים את שלושת המקומות הראשונים של הדירוג. גם יתר העשירייה המובילה של הדירוג מורכבת מאומנים מסגנונות מוזיקה מגוונים, ואי אפשר להצביע על שליטה מוחלטת של ז'אנר מוזיקלי בודד. בנוסף, בעשירייה הפותחת תמצאו גם נציגים לסגנונות מוזיקליים אשר אינם נחשבים ל"מיינסטרים" – דוגמת הקאנטרי או המוזיקה האלקטרונית – והם מהווים הוכחה שגם מוזיקת שוליים (באופן יחסי כמובן) יכולה להניב לאמנים רווחי עתק.

העשירייה הפותחת של דירוג המוזיקאים המרוויחים ביותר בעולם לשנת 2014:

1. דוקטור דרה – 620 מיליון דולר

2. ביונסה – 115 מיליון דולר

3. The Eagles – 100 מיליון דולר

4. בון ג'ובי – 82 מיליון דולר

5. ברוס ספרינגסטין – 81 מיליון דולר

6. ג'סטין ביבר – 80 מיליון דולר

7. וואן דיירקשן – 75 מיליון דולר

8. פול מקרטני – 71 מיליון דולר

9. קלווין האריס – 66 מיליון דולר

10. טובי קית' – 65 מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן