גלובל פייננס: סטנלי פישר הוא אחד מנגידי הבנקים הטובים בעולם

סטנלי פישר הוא אחד מנגידי הבנקים הטובים בעולם, כך קבע המגזין הבינלאומי גלובס פייננס. פישר נמצא במקום השלישי בדירוג הכללי עם הציון A, הגבוה ביותר האפשרי. במקום הראשון בעולם נמצא גלן סטיבנס, נגיד הבנק המרכזי באוסטרליה ואחריו נגיד הבנק המרכזי הקנדי, מארק קרניי. 

נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי, בן ברננקי קיבל את הציון B ונשיא הבנק המרכזי של האיחוד האירופי, מריו דראגי הסתפק בציון -B. הבנק הטוב ביותר ביבשת אירופה הוא הבנק המרכזי של רוסיה עם ציון של +B ובאסיה התואר מתחלק בין מלזיה, הפיליפינים וטייוואן. 

לפני ברננקי ודראגי – נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר | צילום: רויטרס

דירוג הבנקים המרכזיים הטובים ביותר של המגזין מפורסם מדי שנה מאז 1994. בדירוג משתתפים 50 בנקים מרכזיים מכל רחבי העולם, כאשר כל שנה מוכתרים ששת הבנקים המובילים. הציונים בדירוג נעים בין A ל-F, כאשר המגזין בוחן כל בנק על פי פרמטרים של שליטה באינפלציה, ייעדי צמיחה כלכלית, יציבות המטבע המקומי וניהול שיעורי הריבית. 

מו"ל המגזין גלובל פייננס, ג'וזף גיארפוטו אמר:" במהלך אחת השנים הכלכליות הקשות ביותר אי פעם, נבחנו הישיגיהם של הבנקים המרכזיים בקפידה. כמו בכל שנה, בדקנו את עמידות הבנקים מול התערבות של גורמים פוליטיים במדיניותם ואת יכולתם להשפיע על מקבלי ההחלטות במסגרת קביעת התקציב המדיני, השפעתם על ההוצאות וכן על המסחר הבינלאומי של המדינה".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן