גם אוטובוס וגם רכבת קלה: כלי הרכב שיעקוף את פקקי התנועה

רכבת תחתית, רכבת קלה ואוטובוסים הם אופציות תחבורה המונית סטנדרטיות שערים משתמשות בהן כדי להקל על התנועה והצפיפות, אבל מה לגבי שילוב כל השלוש יחד? זה מה ש-Transit Explore Bus רוצה לעשות, והחברה הסינית שמאחוריו הציגה מודל מוקטן של הרעיון הזה בתערוכת ההייטק הבינלאומית בבייג'ינג, לפי חדשות China Xinhua.

יוכל להחליף 40 אוטובוסים רגילים. האיירבוס הקרקעי | צילום: יוטיוב

האיירבוס הקרקעי הוא שילוב בין אוטובוס לרכבת קלה, אבל במקום לנסוע על הכביש עם זרם התנועה, הוא נוסע מעליו. האוטובוס החשמלי יושב על שני פסים ויש לו מרווח של כמעט 2 מטרים, כך שתיאורטית הוא יוכל לעבור תנועה איטית או כזו שאינה זזה על הכביש ולנסוע במהירות של 60 ק"מ לשעה. עם תפוסה מקסימלית של 1,400 נוסעים, האיירבוס יוכל להיות שווה להורדת 40 אוטובוסים מרחובות. עם זאת, לא ברור עדיין כיצד הוא יתמודד עם מעברים תחתיים כמו גשרים או יעבור רכבים גבוהים יותר כמו טרקטורים.

בנוסף לחיסכון בדלק, האוטובוסים החשמליים האלו יחסכו גם כסף. על ידי שימוש בדרכים קיימות, האיירבוס הקרקעי מהווה כ-16% מהעלות של בניית רכבת תחתית והוא מהיר יותר לייצור וליישום, לדברי המהנדס הראשי של החברה סונג יוזו בראיון ל-Xinhua. מודל בגודל מלא נמצא כרגע בבנייה, והחברה מקווה להתחיל מבחני היתכנות בקינהואנגדאו סיטי בצפון סין בסוף יולי או אוגוסט.

צפו: כך ייראה האיירבוס הקרקעי על הכבישים


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן