גמר ה-NBA 2016: המנצחים והמפסידים הגדולים

הקליבלנד קבאלירס גברו על הגולדן סטייט ווריורס בתוצאה 93-89 אמש וזכתה בגמר ה-NBA בתוצאה 4:3 בסדרה כולה. זו הייתה סדרה היסטורית כשהקבלירס היו לקבוצה הראשונה בהיסטוריה של הליגה הבכירה בעולם שהתגברה על פיגור 3:1 בסדרת הגמר בדרכה לזכייה בתואר (הם גם היו הקבוצה השלישית בלבד אי פעם שכפתה משחק שביעי בסדרה). זו אליפות ה-NBA הראשונה עבור הקבלירס בכל תולדות המועדון. הסדרה התנהלה ממש כמו רכבת הרים עבור שני המועדונים כשהווריורס פספסו את ההזדמנות להציב את עצמם ברשימת הקבוצות הגדולות של כל הזמנים ב-NBA לאחר שבמהלך העונה הסדירה שברו שיא היסטורי של 73 ניצחונות. הנה כמה מהמנצחים והמפסידים הגדולים של גמר ה-NBA ה-67.

מנצחים

לברון ג'יימס

ג'יימס הוא אולי הדמות המקטבת ביותר ב-NBA, והוא תמיד משחק בשביל לקבל מקום על הר ראשמור של הליגה. הוא הפך לשחקן הראשון שהגיע לשישה גמרים רצופים מאז המורשת של הבוסטון סלטיקס משנות ה-60. הוא סחב את הקבס על גבו במשחק החמישי בסדרה, ולאורך הסדרה כולה הוא כמעט והגיע לשלושה נתונים ממוצעים הנרשמים בשתי ספרות – 30 נקודות למשחק, 11 ריבאונדים למשחק ו-9 אסיסטים. כאמור, הייתה זו אחת מההצגות הגדולות ביותר אי פעם בתולדות הגמרים של ה-NBA כשהקבס היו הראשונים לחזור מפיגור של 3:1 בסדרה. הדובדבן על הקצפת היה כמובן להביס את הקבוצה שקבעה שיא ניצחונות במהלך העונה הסדירה בהיסטוריה של הליגה. ג'יימס זכה בתואר ה-MVP (השחקן הטוב ביותר) השלישי שלו עבור סדרת גמר, והתואר הגיע לו בין אם הקבס היו מנצחים במשחק השביעי ובין אם לא.

ויקיפדיה ,Keith Allison :מגדולי השחקנים של כל הזמנים – לברון | צילום

ה-NBA

ליגת ה-NBA לוהטת כעת כשעוד עונה – השנייה ברציפות – מסתיימת עם כמות שיא של צופים ונוכחים. גמר ה-NBA הזה היה בדיוק מה שהליגה הזמינה. הוא הפגיש את שני הכוכבים הגדולים של הליגה בדמותם של ג'יימס וסטף קרי, שזכו יחד בשישה מתוך שמונת תארי ה-MVP האחרונים. אדם סילבר, הנציב של הליגה, לא יכול היה לבקש צימוד טוב יותר.

רשת ABC

לסדרה הזו היה הפוטנציאל לספק שיעורי צפייה שישברו שיאים עם כמות הכוכבים העוצמתית שהייתה מעורבת בו, אבל שלושה פנצ'רים רצופים שפתחו את הסדרה ציננו את ההתלהבות. כמות הקהל הממוצעת בששת המשחקים הראשונים עמדה על 18.5 מיליון איש, או 1.4 מיליון פחות מאשר הממוצעים של אותם משחקים המקבילים בגמר 2015. אבל NBC הרוויחה מאוד משתי המילים הכי טובות בעולם הספורט: המשחק השביעי. משחק מספר שבע שנשאר פתוח עד לשניות הסיום הוא אווז שמטיל ביצי זהב במונחיי רייטינג, ויש להניח שהמשחק אמש העלה את הממוצעים לכ-30 מיליון.

מפסידים

סטפן קרי

קרי כבר זכה בשני תארי MVP בליגת ה-NBA פעמיים והוא היה בדרך להבטיח את מקומו ברשימת שחקני העל של הליגה בכל הזמנים שמחזיקים גם בתואר אליפות שני. הממוצע שלו למשחק בסיום הסדרה הוא 21 נקודות, כ-9 פחות מהממוצע שלו במהלך העונה. הוא הואט ככל הנראה בעקבות פציעה בברך שהושיבה אותו על הספסל במשך שישה משחקים מוקדם יותר בשלב הפלייאוף, אבל הוא מעולם לא התלונן על הפציעה במהלך הטורניר.

ויקיפדיה ,Keith Allison :סטף קרי, מהמפסידים הגדולים של ערב גדול | צילום

האריסון ברנס

ברנס הוא השחקן הבולט ביותר בקרב שתי הקבוצות שחופשי מסוכן, בהנחה שג'יימס יבחר להפסיק את העסקה שלו ויחזור לקליבלנד בקיץ הקרוב תחת חוזה חדש. ברנס הוא שחקן דינאמי שבמהלך העונה קלע בממוצע 12 נקודות למשחק, אבל הגמר היה לא פחות מאסון עבור הסמול פורוורד. הוא קלע בממוצע 9 נקודות בלבד במהלך הסדרה, כולל ביצת זהב במשחק 6. מישהו עומד לשלם יתר על המידה עבורו במהלך הקיץ במעמד שחקן חופשי חלש, אבל הצעות הרכש וודאי תתכווצנה אחרי התצוגה שלו בפלייאוף.

קווין לוב

זעזוע שדחק את לוב לשוליים במהלך משחק 3 בסדרה, משחק בו ניצחו הקבלירס בהפרש מדהים של 30 נקודות. הפאוור פורוורד היה לא יוצלח גם ביתר המשחקים עם ממוצע קליעות של 9 נקודות בלבד במשחק. המשחק עם הניקוד הנמוך ביותר שלו היה החמישי, בו לוב טרם רק 2 נקודות ו-3 ריבאונדים במשך 33 דקות. יש לו ללוב עוד 4 שנים, ו-93.5 מיליון דולר, שנותרו בחוזה שלו עם הקבס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן