גן העדן היווני שהישראלים עוד לא גילו

הדבר הראשון שעובר בראש ברגע שמגיעים לקוסטה נברינו הוא וואו. מיד העין נמשכת אל כל הכחול הזה, שמשתקף מכל כיוון. מבין העמודים מחופי האבן ומבעד לחלונות הענק, נראה הים במלוא הדרו, צלול ומזמין. וכאילו לא די בים, מכל עבר נראות הבריכות הרבות שפזורות באתר. ואז עוצרים לרגע, לוקחים נשימה עמוקה, ומתחילים להתמזג עם המראות ועם האווירה.

צילום: http://www.starwoodassetlibrary.com

קוסטה נברינו נמצא בחבל מסיניה בחצי האי פלופונז שבדרום מערב יוון. אזור זה נודע בעיקר בשל האתרים הארכיאולוגיים והאירועים ההיסטוריים שהתרחשו בו וכן בזכות הזיתים המשובחים הקרויים על שם עיר הבירה של החבל, קלמאטה. האזור נושק לחוף הים האדריאטי והקרבה לארץ המגף ניכרת בצמחייה, בבניה המקומית וכמובן – באוכל. למרות אתרי הטבע היפהפיים שמצויים בחבל, הוא עדיין לא כורע תחת עומס תיירים ונחשב לפנינה סודית שרק יודעי דבר מכירים. אפילו הנופשים הישראלים, שנדמה שכבר כבשו כל פיסת תיירות ביוון ובאיים הסובבים אותה, כמעט שלא מבקרים באזור.

רוצה גם? לחופשה אישית מותאמת בקוסטה נברינו

צילום: http://www.starwoodassetlibrary.com

עד לפני כמה שנים היו באתר רק שדות חקלאיים ושטחי בר, וקשה היה לדמיין את קומפלקס התיירות היוקרתי שניצב בו כיום ומושך אליו את עשירי תבל. אבל איל הספנות ואסיליס קונסטנטקאפולוס דווקא ראה בחזונו את הפלא. כבן למשפחה כפרית ענייה מהאזור, הוא החליט להקים בחבל הכפרי מיזם תיירות אדיר מימדים, אקסקלוסיבי ומפנק, בהשראת ארמונות יוון העתיקה, שימשוך תיירים מכל העולם, ישמור על הסביבה וגם יספק פרנסה לתושבי האזור. 

צילום: http://www.starwoodassetlibrary.com

קונסטנטקאפולוס רכש במשך 20 שנה קרקעות מכאלף בעלים שונים, והסתייע ב-25 אלף מתכננים, יועצים, מומחים ופועלים. הוא השקיע בבנייה כ-350 מיליון אירו, עד שבמאי 2010 נחנך מתחם התיירות השאפתני השוכן על רצועת חוף קסומה ומבודדת שאורכה 600 מטר. כמה חודשים לאחר פתיחת המתחם נפטר קונסטנטקאפולוס, לאחר שהגשים את חלומו.

צילום: http://www.starwoodassetlibrary.com

בקוסטה נברינו שני אתרי נופש סמוכים שהמעבר ביניהם חופשי – ווסטין (Westin) ורומנוס (Romanos). במלון ווסטין 446 חדרים וסוויטות, והוא מתאים לאירוח משפחות בעלות ממון עם ילדיהן, אך מאפשר שקט ושלווה. במלון רומנוס, המפואר אף יותר, 321 חדרים מרווחים שמיועדים לזוגות, בהם גם סוויטות ווילות. בכל אחד מהאתרים ישנה וילה נשיאותית עצומת מימדים, שמצטיינת בסטנדרטים שלא תראו כמותם.

צילום: http://www.starwoodassetlibrary.com

מתוך מטרה להשתלב בנוף בטבעיות ולספק פרטיות מרבית, החדרים בנויים במקבצים שפזורים בין הגבעות, ולרבים מהם צמודה בריכה פרטית שצופה אל הים. בשני המלונות מגוון של חדרי יוקרה, כולם מפנקים, מעוצבים בקפידה ומאובזרים ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש באבן טבעית מקומית, בשיש ובעץ.

צילום: http://www.starwoodassetlibrary.com

כמתבקש ממתחם כה מפואר, מחיר השהייה במקום לא מתאים לכל אחד ובוודאי שלא מנסה להתחרות באתרי נופש אחרים באגן הים התיכון. כך למשל, זוג שיטוס למלון ווסטין לשבעה לילות בחודש אוגוסט על בסיס חצי פנסיון, ישלם עבור סוויטה עם בריכה פרטית כ-5,700 יורו, כלומר כ-25,000 שקל. המחיר כולל טיסות ישירות הלוך ושוב בין תל אביב וקלמאטה (שנמצאת במרחק כ-45 דקות נסיעה מקוסטה נברינו).

אז מה אפשר לעשות בקוסטה נברינו? מה לא! עבור מי שלא רוצה לפספס את חבל הארץ המיוחד הזה, שהתברך באתרי טבע קסומים, וש-4,500 שנות היסטוריה השאירו בו סימנים – מחכות לא מעט הזדמנויות במרחק קצר מאתר הנופש:

במרחק רכיבה קצרה על אופניים נמצא חוף וידוקיליה המבודד. קשה שלא להתפעם מהחוף המיוחד והנחבא, מוקף המצוקים, שצורתו דמוית צדפה ומימיו צלולים וקרירים. החוף, שאיננו עמוס במבקרים, הוכתר על ידי השבועון "טיימס" כאחד החופים המומלצים בעולם.

צילום: http://www.starwoodassetlibrary.com

האי הסלעי פרוטי נמצא במרחק הפלגה קצרה ממרכז הצלילה של המלון, ובמרכזו מפרץ וורליה המרשים. כדאי לשחות, לצלול בספינה הטבועה שנותרה באי או סתם לרבוץ על החוף.
בנסיעה בת חצי שעה תגיעו למפלי פולי לימניו, קבוצה של 15 מפלים שנשפכים אל בריכות צלולות. הגישה למפלים אפשרית בהליכה דרך חורשה ירוקה ונעימה ובמעבר על גשרוני עץ.

על מצוק שנושק לחוף וידוקיליה ניצבים שרידי מצודת פלאוקסטרו שנבנתה במאה ה-13, ושממנה נשקף החוף הקסום. מהעבר השני של מפרץ נברינו נמצאים שרידי מצודת ניוקסטרו (שנקראת גם מצודת פילוס) שנבנתה במאה ה-16 על ידי העות'מאנים. שני המבצרים מוקמו בנקודות אסטרטגיות כדי להגן על המפרץ. ב-1827 התקיים במקום קרב נברינו, שבו נלחמו הכוחות הרוסים, הבריטים והצרפתים נגד התורכים והמצרים. בקרב הובס השלטון העות'מאני ובעקבות זאת הוכרזה עצמאותה של יוון.

ארמון נסטור הוא אתר עתיקות חשוב, שבו התגלו שרידי ארמון שנשרף במאה ה-13, ובו ממצאים מרתקים המעידים על החיים שהתנהלו בו.

העיר העתיקה מסיני, שהוקמה בשנת 369 לפני הספירה, נחשבת לאתר הארכיאולוגיה הגדול ביוון, שנחשף לפני כ-30 שנה.

העיירה הציורית פילוס, שהוקמה על ידי הצרפתים שהביסו את העות'מאנים ידועה בעצי הענק היפים שמצלים את רחובותיה, בבתי הקפה הקטנים שבמרכזה ובבתים הלבנים הציוריים.

צילום: http://www.starwoodassetlibrary.com

מי שמגיע מתוך כוונה לנוח, להרגע ולהתפנק, יכול להישאר אך ורק בתחום המלון, ולהיות המאושר באדם. בקומפלקס מוצעות שלל פעילויות, כולל פארק מים, ספא ענק בהשראה מרוקאית, חדר כושר, קירות טיפוס, אולם קולנוע, פעילויות לילדים ופעילויות ספורט. כ-20 מסעדות וברים פועלים באתר, כל אחת על טהרת מטבח ממוצא אחר. מלבד הבריכות החיצוניות והפנימיות, החוף הפרטי המטופח והרחב נמצא במרחק הליכה מהמלון.

אם אתם בעניין של ספורט, לרשותכם עומדים שני מגרשי גולף עצומים, מגרשי טניס, כדורסל, פארק חבלים המצויים בקרבת פארק המים, סקווש ובאולינג. אפשר גם לצאת לטיולי אופניים (גם חשמליים) או למסלולי הליכה ברגל בנוף הכפרי המסורתי במגוון מסלולים, באופן עצמאי או עם הדרכה צמודה. חובבי צלילה ייהנו מצלילה ושנורקלינג ויוכלו גם להפליג לצלילה במקומות נוספים. צוללים פחות מנוסים יוכלו להשתתף במקום בקורסי צלילה. בתחום הספורט הימי מוצעים קיאקים, גלישת רוח ושייט ביאכטה.

ממלכת הילדים בנויה כארמון חול, שהילדים יכולים להשתעשע בו כאוות נפשם ואפילו לישון באזורי שינה מיוחדים ותחת השגחה צמודה, במקרה שהוריהם יעדיפו לבלות לילה לבדם. לרשות הילדים עומד גם פארק מים עם משחקי בריכה ומגלשות. מעל הממלכה הקסומה פועל מוזיאון אינטראקטיבי שמציג את פעולות השימור האקולוגי שמתבצעות באזור. בימי השבוע מתקיימות הפעלות לילדים כמו שעת סיפור, מופעי תיאטרון והקרנות סרטים. אבל לא רק לילדים. גם למבוגרים מוצעות הפעלות לפי תחומי עניין כמו יוגה ומדיטציה, מופעים, הצגות, סיורי אמנות, שיעורי בישול עם נשים מקומיות, סיורי מסיק ועוד ועוד. אין ספק, קוסטה נברינו שעדיין נהנה מהיותו יעד סודי המוכר רק ליודעי דבר, מצדיק את התדמית שנוצרה לו כחופשה ביוון של מעלה. 

לנופש מותאם אישית בסטנדרטים שלא היכרתם 

הכתבה נכתבה בשיתוף WTC – המרכז לתיירות בינלאומית

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן