גן עדן אקולוגי: אתר הנופש היוקרתי אשר פועל על אנרגיה סולארית

אתר הנופש ווילות פינולהו, הממוקם באי יפהפה במלדביים בשם גאספינולהו, ומופעל תחת רשת קלאב מד, הוא לא מקום המפלט היוקרתי הממוצע.

במבט חטוף האתר מציע את כל ההטבות הנלוות למקומות מסתור מסוגו: משרתים אישיים, ברכות שחייה ומרפסות פרטיות, שמפנייה על חשבון הבית וכמובן גם את המראות הציוריים של האי, כחלק מהאריזה האקסלוסיבית. באתר ישנן 52 וילות מפוארות בנות שלושה חדרים, וגודלן נע בין 1,600 ל-1,800 מטר מרובע.

אתר הנופש ווילות פינולהו | צילום: אתר הפרויקט

יחד עם זאת, בניגוד למקומות יוקרה אחרים דומים, פינהולו כולל אלמנט בלתי רגיל: הקומפלקס כולו מכוסה ב-67 אלף מטר מרובע של רשתות סיליקון חלקות – פאנלים סולריים ענקיים אשר לא נסתרים מן העין או מוסווים, אלא מוצבים בגלוי, ומשתלבים באמנותיות עם עיצוב אתר הנופש.

הפאנלים מסוגלים להפיק קרוב למגה וואט אנרגיה ביום שמשי רגיל – כמות אנרגיה שמספיקה ליותר ממה שנדרש כדי לקיים את האתר בתפוסה מלאה בכל זמן נתון, מאחר והמערכת שומרת עודפים עבור ימים מעוננים וגשומים. אסטרטגיית התכנון של האי כללה הקטנת האפשרות של חלודה למינימום, והאי מכיל גם מתקן להתפלת מים שיוצר כמות מים מספקת ומערכת יעילה לניהול פסולת.

הפאנלים הסולריים משתלבים עם עיצוב האתר | צילום: אתר הפרויקט 

"מאתיים אנשים שנמצאים באי אשר שטחו הוא 51 אלף מטר מרובע, הוא מספר השווה לצפיפות האוכלוסין במיאמי. בתיאוריה, אם מיאמי וערים אחרות בפלורידה יניחו ב-12% מהאדמות או מהגגות שלהם פאנלים סולאריים, קרני השמש יוכלו לתת למדינת פלורידה יותר מסתם כינוי – אלא בעיקר אנרגיה נקיה", מציין הארכיטקט שהיה האחראי הראשי על פיתוח האתר, יוג'י יאמאזאקי, באתר הפרויקט.

מלבד כל אלו, במרחק של חמש דקות שייט באנייה, האורחים יוכלו ליהנות מגישה מלאה לפעילויות הספורט והאפשרויות הקולינריות שמציע אתר קלאב מד הסמוך. אחרים יוכלו לקבל טיולים מותאמים אישים, טיפולי ספא או לשאול מחשבים ניידים ואייפדים בחינם.

צילום: אתר הפרויקט

"הפרויקט הזה היה חלום של ארכיטקט אשר התגשם", אמר יאמאזאקי לאתר Inhabitat. "האפשרות לדמיין אתר נופש במיקום הנהדר הזה ולחוות את האתגר של עצמאות אנרגטית, היא הזדמנות של פעם בחיים".

צילום: אתר הפרויקט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן