ג'ק טיילור, מייסד ענקית השכרת הרכב Enterprise, נפטר בגיל 94

ג'ק טיילור, שהיה טייס בצי האמריקאי במהלך מלחמת העולם השנייה ועבר למכירת מכוניות קדילק ובהמשך ייסד ובנה את החברה Enterprise Rent A Car, נפטר בשבת האחרונה, יום ה-2 ביולי, בגיל 94. הוא נפטר בסיינט לואיס, מיזורי, לאחר מחלה קצרה, כך לפי הצהרה קצרה ששחררה החברה להשכרת רכבים.

בבעלות Enterprise מצויות גם חברות השכרת הרכב Alamo ו-National Car Rental, והכנסותיה ב-2015 עמדו על סך 19.4 מיליון דולר. החברה מפעילה את צי השכרת הרכב הגדול בעולם – 1.7 מיליון מכוניות ומשאיות – תחת שלושת המותגים שלה. לטיילור ומשפחתו בעלות של כ-88% בחברה הפרטית. הוא היה חבר ותיק ברשימת 400 האמריקאים העשירים של פורבס וברשימת המיליארדרים שלו. נכון ליום הראשון ביולי, פורבס התרשם כי השווי של טיילור ובני משפחתו, נטו, הוא 5.8 מיליארד דולר.

טיילור ייסד את Enterprise ב-1957, ונתן לה את שמה על שם נושאת המטוסים שעל סיפונה שירת במלחמת העולם השנייה. הוא ניהל את החברה עד שנת 1991, כשבנו, אנדרו טיילור, עבר לשבת על כס המנכ"ל. בשנת 2013 הפך אנדרו ליושב ראש מועצת המנהלים, ופמלה ניקולסון נכנסה לתפקיד המנכ"לית – הראשונה בתפקיד שאינה בת משפחה.

מייסד חברת השכרת הרכב הגדולה בעולם | צילום: אוניברסיטת וושינגטון

"אבי לקח רעיון פשוט ויצר חברה מעולה", אמר אנדרו טיילור בהצהרה שמסר. "אנו נתגעגע אליו. אבל אנו נכבד את זכרו מדי יום, כשנחיה לפי הערכים שהוא החדיר לחברה שלנו – להעניק טיפול מצוין ללקוחות שלנו, לעודד ולתמוך אחד בשני ולתרום חזרה לקהילות שמהן באנו".

Enterprise וחברות הבת שלה מעסיקות 91 אלף איש, לחברה יש יותר מ-9,000 מיקומים של שכונות ושדות תעופה, הפזורים על פני יותר מ-80 מדינות וטריטוריות.
ג'ק טיילור היה גם נדבן פעיל מאוד. לפי נתוניה של Enterprise החזקות, הוא תרם למעלה מ-860 מיליון דולר מאז 1982 למגוון רחב של ארגונים, מאוניברסיטת וושינגטון בסיינט לואיס ועד לתזמורת הסימפונית של העיר.

טיילור הותיר אחריו בן, אנדרו סי. טיילור, ובת, ג'ו אן טיילור קינדל, נשיאת קרן ההחזקות של Enterprise. הוא הותיר אחריו גם חמש נכדות ושלושה נינים.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן