גרמניה מכחישה תכנון פרישתה של יוון מגוש היורו

"שטויות במיץ", כך הגדיר סגן שר האוצר האוצר הגרמני, סטפן קמפטר את הדיווח במגזין ניוזוויקלי פוקוס גרמניה, לפיו שר האוצר נועד בסוף השבוע האחרון עם נציגי מפלגות בנוגע לתכנון פרישת יוון מגוש היורו. לדבריו הנפגישה עם בכירי מפלגת השילטון הנוצרים הדמוקרטים שהתקיימה ביום שישי האחרון נועדה על מנת לגבש עמדה לגבי הצורך הדחוף של יוון בביצוע תוכנית הצנע.

על פי הדיווח במגזין, וולפגנג שויבלה שוחח עם נציגי מפלגת השלטון של הקנצלרית, אנגלה מרקל והמפלגה האחות שלה, מפלגת האיחוד הסוציאלי הנוצרי. במהלך הפגישה דנו הצדדים בהכנה לפרישת יוון מגוש היורו ובקריסת הכלכלה במדינה. עוד דווח כי שויבלה עדכן את המשתתפים בהחלטות שהתקבלו בכינוס מנהיגי הכלכלות של האיחוד האירופי שנערך בבריסל בסוף השבוע. לטענת המגזין, הנמכ"ל אמר כי חייב להיות מנגנון לטיפול בפשיטות הרגל של מדינות גוש היורו. בנוסף דיווח המגזין כי משתתפי הפגישה שמעו את שר האוצר אומר כי להערכתו יוון לא תשרוד את משבר החוב בו היא שרויה ללא סיוע חיצוני מסיבי.

ביום חמישי בפתיחת הכינוס בבריסל אמר שויבלה כי ברלין מוכנה להתקדם מהר יותר עם ההצעה לאג"ח אירופיות משותפות (יורובונדס) ותתמוך בצעדים קצרי טווח לטיפול בבעיות הפיננסיות של ממשלות בגוש היורו. משתתפי הכינוס החליטו כי יוקם מנגנון פיקוח על הבנקים בגוש היורו. כמו כן הוחלט כי לבנקים הזקוקים לסיוע יועבר הון ישירות מקרנות הסיוע ולא דרך רכישת חוב ממשלתי.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן