גרמניה מציגה: מרכז יזמות טכנולוגית לשיתוף פעולה אירופאי בלב ברלין

עידן חדש של שיתוף פעולה עסקי נולד מתחיל בימים אלו בגרמניה, כאשר סטארט-אפים ראשונים מתקבלים כתושבים במרכז היזמות הטכנולוגית הגרמני (GTEC) החדש בברלין.

GTEC הוא הקמפוס הראשון בגרמניה שמאחד בין ארגונים, משאבים ומומחים ביזמות טכנולוגית במקום אחד. הוא נוסד בבית הספר האירופי לניהול וטכנולוגיה ESMT, והוא ממוקם בבניו מועצת המדינה לשעבר של גרמניה המזרחית, בלב התרבותי, הפוליטי והכלכלי של ברלין.

הפלטפורמה, אשר נתמכת על ידי ESMT, חברת מוצרי היופי Henkel וחברת החשמל RWE, תאפשר לסטארט-אפים מכל רחבי אירופה ליצור שיתוף פעולה עם האקדמיה וחברות מהמעלה הראשונה, וכך לסלול את דרכן בסופו של דבר לתוך מוקדי הכוח של התעשייה הגרמנית ושל האיזור. הגישה הזו גם שוברת את המוסכמה הגרמנית, לפיה אינקובטורים אינדיבידואלים נתמכים על ידי חברות או אוניברסיטאות יחידות.

ד"ר פאולו באוואג'י, מנהל תאגידי ב-Henkel Adhesive Technologies, אמר כי מהלך התמיכה ב-GTEC משקף את העובדה כי החברה שלו נמצאת בחיפוש מתמשך אחר סטארט-אפים מבטיחים שיספקו גישה לטרנדים חדשים ולטכנולוגיות עתידיות. "GTEC הוא יוזמה חשובה לכוון רעיונות ולעודד אותם, ולבסס מערכת אקולוגית עבור סטארט-אפים בגרמניה", הוא הסביר.

המרכז אולי יצטרך להדביק פערים עם לונדון ועמק הסיליקון, במונחים של הון סיכון, אבל ברלין מתבססת יותר ויותר כיעד האירופאי המוביל עבור צעירים ויזמים מלאי תקווה אשר מבקשים להפוך את החלומות שלהם למציאות.

המרכז מעניק מימון ושירותי יעוץ ומיקום בלב התרבותי, הכלכלי והפוליטי של ברלין | צילום: thinkstock

שישה מיזמי טכנולוגיה אירופאיים בעלי פוטנציאל גבוה, היו הראשונים להתקבל ל-GTEC. הם כוללים את Intact Healthcare מאיטליה, שמפתח חומרה ותוכנה עבור תעשיית הבריאות ואת UVisio מרוסיה, שמפתח טכנולוגיה לבישה ואפליקציה לאומדן קרינת UV. המיזם SmartDrive ההונגרי פיתח תוכנה עבור ניהול הצי של עסקים בינוניים, ואילו Zoomsquare האוסטרי מתמחה בתוכנת נדל"ן. השניים האחרונים הם מיזמים מקומיים – חברת התוכנה הברלינאית LIA וסטארט אפ הביג דאטא Ubeeko.

הרעיון מאחורי הקונספט הוא פשוט; מפגש של מייסדים חדשים ועסקים מהדור הישן, המתקיים באווירה חברותית, בה אפשר לשתף רעיונות וללמוד שיעורים יקרי ערך.

הסטארט-אפים שמתקבלים לתכנית, נהנים ישירות מגישה לרשת ה-GTEC של מומחים בתעשייה, חברות מימון ומוסדות מחקר הייטק, כמו גם ייעוץ ומתקנים החוצים מגזרים בתעשייה. בנוסף, הם מקבלים חלל משרדי במרכז ברלין, ללא עלות.

"GTEC מעניק לנו את התמיכה, המיקום והמומחיות מאנשים שעשו משהו דומה, כדי שנוכל להצליח בגדול", אומר ניקולס קאפורוסו, מייסד Intact Healthcare. כריסטיאן וולף, יזם סדרתי ומייסד LIA, הוסיף: "זה באמת חשוב לנו להיות ברשת בה נמצאים מיזמי טכנולוגיה אחרים אשר עושים דברים חדשניים. אנחנו יכולים ללמוד המון מהם".

כדי להיבחר למעבדת ה-GTEC, סטארט-אפים חייבים לעבוד על רעיון המונע מטכנולוגיה, שיש לו פוטנציאל גלובלי, בכל שהיא הקשורה לטכנולוגיה. GTEC גם תומך בחברות בינוניות וגדולות, כדי לסייע להן ליישם מיזמים, פרויקטים וחידושים טכנולוגיים.

GTEC כולל את אקדמיית הסטארט-אפים של ברלין, תוכנית האצה בת שלושה חודשים שמספקת תמיכה בכל השלבים – מימון, חלל משרדי, גישה לכלים עסקיים והדרכה עסקית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן