גרמניה נגד הגדלת סמכויות הנציבות האירופית: "לחזק שיתוף הפעולה בגוש היורו"

גרמניה מתנגדת להגדלת סמוכויות הנציבות האירופית. בראיון למגזין שפיגל אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי "אין שום סיבה להוסיף לנציבות סמכויות בשנים הקרובות". במקום זאת קוראת מרקל לחזק את שיתוף הפעולה בין מדינות גוש היורו ולפעול להאחדת המדיניות הכלכלית. 

לדברי מרקל, "גוש היורו צריך לחזק את התיאום בנושאי תעסוקה, פנסיה ומסים". דבריה של מרקל תומכים בהצעת ממשלת צרפת לחיזוק שיתוף הפעולה בין קובעי המדיניות הכלכלית במדינות האיחוד האירופי. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בפגישה בין מרקל לנשיא צרפת פרנסואה הולנד סיכמו השניים כי בקרוב יגישו לממשלת האיחוד מסמך ובו יפרטו את כל התחומים בהם יש לחזק את שיתוף הפעולה. המסמך יוגש לקראת כינוס מנהיגי האיחוד החודש. 

דבריה של מרקל עלולים להדאיג את הממשלות בכלכלות החלשות יותר בגוש היורו, שחוששות מהפסקת התמיכה בהן מצד המעצמות החזקות של האזור. התמיכה הכלכלית של גרמניה וצרפת במדינות הקטנות יותר נחוצה להן על מנת לשרוד והחשש הגדול הוא שאם הסיוע יופסק הן עלולות למצוא את עצמן מחוץ לגוש היורו. 

אנגלה מרקל | צילום: רויטרס

לאחרונה הוציאו ממשלות גרמניה, צרפת ואיטליה הודעה משותפת בה הן קוראות לאיחוד כוחות של מנהיגי הגוש במטרה לגבש בדחיפות תוכנית למאבק באבטלת הצעירים באזור.

מנהיגי שלוש הכלכלות הגדולות בגוש היורו סבורים כי על התוכנית לשלב מספר צעדים שייסיעו לצעירים להשתלב בשוק העבודה, ביניהם: הוספת תמריצים לעסקים קטנים שיעסיקו את בני הדור הצעיר והגברת תוכניות התמחות שונות.

על פי נתונים של האיחוד האירופי, כ-7.5 מיליון צעירים בני 15-24 ביבשת מחוסרי עבודה ולא לוקחים חלק בתוכנית הכשרה כלשהי, לרבות לימודי השכלה גבוהה. שיעור האבטלה בקרב הצעירים עמד בינואר על 23.6%, כפול משיעור האבטלה בקרב האוכלוסיה הבוגרת.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן