גרמניה תתכנס בשבוע הבא להצביע על אישור הסיוע האירופי ליוון

הבונדסטאג הגרמני – בית הנבחרים התחתון של הפרלמנט – יצביע שבוע הבא על אישור השלב האחרון בסיוע ליוון. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בטוחה שהיא תצליח לגייס רוב בפרלמנט.

"אנחנו רוצים לעשות את זה כבר בשבוע הבא" אומר מיכאל גרוס ברומר, אחד ממנהיגי המפלגה הקונסרבטיבית. הוא הוסיף ואמר לכתבים כי הוא אופטימי כי הקונסרבטבים יחד עם מפלגת הדמוקרט יצליחו להשיג רוב ולמנוע ממרקל השפלה אל מול האופוזיציה של הירוקים והסוציאל-דמוקרטים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שר האוצר הגרמני, וולפגאנג שוובלה ידווח מחר על עיקרי הפגישה שיערכו שרי האוצר של גוש היורו היום בלילה, ובדגש על נושא החילוץ ליוון.

הממשל הגרמני חייב לקבל את אישור הבונדסטאג בכדי לאשר רשמית את החלטת גוש היורו להפשיר את תשלומי הסיוע ליוון כחלק מהחבילה שעליה הוסכם.

ההערכות הן כי תצליח לגייס רוב – מרקל | צילום: רויטרס

"יוון עשתה מאמצים משמעותיים מאוד בשנתיים האחרונות. צריכים לזקוף לטובת מספר פוליטיקאים יוונים, המדינה והעם מספר הישגים בניהול תקציב וגיבוש רפורמות מבניות", אמר חבר בכיר במפלגה הקונסרבטיבית, מיכאל מייסטר.

שרי האוצר של גוש היורו ידונו כמו כן על דרכים אפשריות להפחתת החוב היווני, שכלכלתה מתכווצת זו השנה השישית, בהתבסס על מחקר שערכו ה"טרויקה", קרן המטבע הבינלאומי, הנציבות האירופית והבנק המרכזי באירופה.

בגרמניה מרחף הרעיון כי יוון תוכל לקנות בחזרה חצי שווי אגרות החוב שלה שערכן מגיע ל-60 מיליארד יורו. כך או כך גרמניה מתנגדת בחריצות לרעיון המקובל באירופה לפיו יש לבצע תספורת לחוב היווני, מרקל טוענת שמהלך כזה הוא לא חוקי.

לפני כשבוע אישר הפרלמנט היווני שורה של צעדים בכדי לעמוד בדרישות האיחוד ולקבל את הסיוע הבינלאומי. ההצבעה עוררה הדים רבים ביוון והוציאה אלפי אזרחים לרחובות אך לבסוף כאמור, הצליח אנטוניוס סאמארס לגייס רוב דחוק ולאשר את הרפורמה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן