דאעש מזהיר את ארה"ב: המסר החבוי בהתקפות הטרור על בריסל

טרוריסטים כותבים את המסר שלהם בדם הקורבנות שלהם ומשתמשים בתזמון ובלוקיישן כדי להדגיש את הנקודות שלהם. המסר שמסתתר בהתקפות בבריסל אתמול הוא שהג'יהאד רצה להרוג אמריקאים, לא רק אירופאים.

לא במקרה המחבלים בחרו בדלפקי הצ'ק-אין של אמריקן איירליינס ובריסל איירליינס שקרובים לסטארטבאקס, בשדה התעופה העמוס ביותר של בלגיה. זו גם לא הייתה תאונה שאמריקן איירליינס קיבלו מזוודות לטיסת הקישור שלה לפילדלפיה בדיוק כאשר הפצצות התפוצצו. טיסות לניו יורק וושינגטון היו אמורות להמריא זמן קצר לאחר מכן. מי שמאמין במקריות, אמר לי פעם ראש ה-CIA לשעבר ג'יימס פיס, לא מתאים למודיעין.

עד כה, המחבלים לא הצליחו למדי במשימה האנטי אמריקאית שלהם. 8 אמריקאים בלבד נפצעו בהתקפות על שדה התעופה והמטרו בבלגיה, אך אולי התמונה הזו תשתנה כאשר העשן יתפזר. ועדיין, מספר הקורבנות עומד כעת על 34, ומעל ל-200 נפצעו.

התקשורת מפספסת את הזווית האנטי אמריקאית של אירועי הטרור מאחר והיא נשענת על נרטיב שמסופר על ידי Belga, שירות חדשות בלגי. Belga מצביע באופן נכון כי ההתקפות הגיעו ארבעה ימים לאחר היריות בפרברי בריסל שהובילו לתפיסת סלאח עבד א-סלאם, מי שתיכנן את המתקפות בפריס בהן נרצחו 130 אנשים. א-סלאם היה אמור להתפוצץ בעצמו באיצטדיון הלאומי של פריז, אבל שינה את דעתו. הוא היה תחת מרדף במשך חודשים כאחד החשודים הבולטים ביותר. כאחד מהמנהיגים של ההתקפות על פריז, בוודאי היה לו מידע על בתים בטוחים, תאים אחרים ותכניות שנרקמות. הרשויות הבלגיות כבר משערת כי ההתקפות אתמול נעשו על ידי תא נפרד כנקמה על מעצרו של א-סלאם. הכל נכון, אבל לא מושלם לגמרי.

בורחים משדה התעופה בבלגיה | צילום: טוויטר 

Belga מתעלם מהזווית האנטי אמריקאית כי יש לו מעט, אם בכלל, קוראים או לקוחות אמריקאים. אבל יהיה זה טיפשי מצד קובעי המדיניות של וושינגטון והתקשורת האמריקאית לעקוב אחריו באופן עיוור.

דאעש מנסה לאותת לוושינגטון שכל עלייה בהתקפת קרקעיות או אוויריות נגד המוקדים שלהם בסוריה יובילו להתקפות ב"מטרות רכות" במערב. דאעש שם לב שמטוס הקרב B1-B Lancer, שפגע במטרות של הארגון כמעט 3,000 פעם בנובמבר ובדצמבר, טס כעת מעל עיראק וסוריה. החלפתו במטוס הקרב B-52 לא אמורה להיעשות לפחות עד אפריל. הבסיסים של כוחות חיל הרגלים האמריקאי מופיעים מחדש בעיראק, ומספקים תמיכה ארטילרית ואולי גם פיקוח אווירי מתקדם ותמיכה קרקעית אחרת. דאעש רוצה לשמור על המעורבות של ארה"ב קטנה וזמנית – כמו המועמדים לנשיאות ברני סנדרס ודונלד טראמפ.

אם מסתכלים על זה כך, הפגיעה במוקדי דאעש במוסול ביום ראשון, הגבירה את השאיפה של דאעש להגיב.

ההתקפות על בריסל אתמול הן איתות לארה"ב. אם היא תעלה את הווליום או הקצב של ההתקפות שלה נגד דאעש בעיראק ובסוריה, דאעש יוריד מהפסים את הבחירות לנשיאות עם פצצות, כדורים ושהאידים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן