דבריו של סטנלי פישר הביאו לנעילה בצבע ירוק עז בוול סטריט

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח היום, על רקע הנעילה השלילית בסוף השבוע ועליות השערים אשר שלטו לאורך היום במסחר בבורסות אירופה ואסיה. כזכור, בשבוע שעבר שלט הצבע האדום במסכים על רקע חששם של המשקיעים כי נתוני התעסוקה החיוביים אשר פורסמו יחזקו את סיכויי העלאת הריבית במשק האמריקאי כבר בחודש ספטמבר הקרוב. בנאומו היום רמז סגן יו"ר הפד, מיודענו סטנלי פישר, כי תתכן דחייה של המהלך – והביא לאופטימיות בקרב המשקיעים.

 בראיון שנתן לכלי תקשורת בארה"ב אמר פישר כי האינפלציה במשק האמריקאי עדיין רחוקה מיעד האינפלציה אליו שואף הפד, וכי לראייתו הפד ימנע מהעלאת הריביתב משק (לראשונה משנת 2008) עד שרמת האינפלציה "תשוב לרמתה הנורמלית", אמר. בכך, כאמור, רמז פישר כי ייתכן והריבית במק האמריקאי תיוותר על רמתה האפסית גם במהלך החודש הקרוב – ושלח את המדדים המובילים להיסחר בעליות שערים.

מדד הדאו ג'ונחס התחזק היום ב-1.4% על רקע דבריו של פישר, מדד ה-S&P 500 הוסיף 1.3% לערכו ומדד הנאסד"ק התחזק ב-1.2%. 

צילום: thinkstock

בגזרת המניות, את עיקר תשומת הלב ריכזה חברת ברקשייר הת'אווי. חברת ההחזקות של המיליארדר וורן באפט (האדם השלישי בעושרו בעולם והשני בדירוג העשירים בארה"ב) סיכמה, על פי דיווח בסוכנות בלומברג, על רכישת חברת Precision Castparts עבור 37.2 מיליארד דולר. מדובר בעסקה הגדולה ביותר שביצע באפט אי פעם, ונראה כי גם גיל 84 אינו מאוחר מדי עבור "הגורו של ההשקעות" בכדי לשבור שיאים. מניית החברה נחלשה מעט וירדה היום ב-0.1%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן