דובר הבית הלבן: "עוקבים בדריכות אחר הנעשה בקפריסין"

עידכון: דובר הבית הלבן התייחס הערב לראשונה לסוגיית השלכות תכנית החילוץ לקפריסין. "אנו עוקבים בדרכיות אחר הנעשה במדינה", אמר הערב ג'יי קרני, "אירופה חזקה ויציבה היא אינטרס של ארצות הברית".  

"אנו מאמינים שחשוב מאוד לאירופה לנקוט בצעדים הנדרשים", הוסיף קרני, "על מנת להתמודד עם בעיות החוב הריבוניות".

ההצבעה על תכנית החילוץ לקפריסין נדחתה למחר. על פי ההסכם, תקבל קפריסין סיוע בהיקף של 10 מיליארד יורו מכספי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית. החבילה כוללת מס חד פעמי בגובה של 6.7% על פקדונות בבנקים בקפריסין של מתחת ל-100 אלף יורו ומס של 9.9% על פקדונות של מעל 100 אלף יורו. הבנקים באי יהיו סגורים מחר ומחרתיים.

כעת דנים בממשל הקפריסאי בריכוך תנאי ההסכם, כשבין השאר נבחנת הפחתה בשיעור הסכום שיגבה מבעלי הפקדונות הקטנים יותר והטייתו כלפי הפקדונות הגבוהים, ופיצוי בעלי הפקדונות שיפגעו מתשואות העתידיות של הגז הטבעי שנתגלה באי.

ובינתיים, שר האוצר הרוסי טוען שהחלטת גוש היורו לכפות על קפריסין מס על פקדונות בבנקים התקבלה ללא התייעצות עם מוסקבה, מהלך שעשוי להשפיע על החלטתה של רוסיה באשר לתמיכה בתנאי החילוץ של קפריסין. בין בעלי הפקדונות הגבוהים באי נמצאים משקיעים רוסים רבים.

"הסכמנו עם עמיתינו מגוש היורו שנתאם את המהלכים שלנו", אמר אנטון סילואנוב לרויטרס היום. "מסתבר שפעולות גוש היורו והצגתו של המס התקבלו בלי לדבר עם רוסיה, כך שאנו נשקול את נושא ההלוואה לקפריסין, וניקח בחשבון גם את ההשתתפות שלנו במאמצים המשותפים לסייע לקפריסין".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

בכירים באיחוד האירופי אמרו כי הם מצפים מרוסיה להרחיבה את הסיוע בסך 2.5 מיליארד יורו לקפריסין מוכת החובות למשך חמש שנים, עד 2021, וייתכן שגם לשנות מעט את תנאי החילוץ.

על פי ההסכם בין קפריסין מוכת החוב לקרן המטבע הבינלאומית, קפריסין תקבל סיוע בהיקף של 10 מיליארד יורו מכספי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית. החבילה כוללת מס חד פעמי בגובה של 6.7% על פקדונות בבנקים בקפריסין של מתחת ל-100 אלף יורו ומס של 9.9% על פקדונות של מעל 100 אלף יורו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן