דוגמא אישית: אובמה יקצץ 5% משכרו כהזדהות עם עובדי הממשל

דוגמא אישית היא לא רק ביטוי שלומדים בבית הספר לקצינים בצה"ל: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מתכנון לקצץ כ-5% משכרו מתוך הזדהות עם העובדים הממשלתיים שנדרשים לספוג את הקיצוץ כתוצאה מתוכנית הקיצוצים הגדולה של הממשל שנכנסה לתוקף בחודש שעבר. הקיצוצים כללו חופשה מנדטורית ללא תשלום לרבים מעובדי הממשל מחוץ למשרד הביטחון, ששווי השכר שלה הוא כ-5%.

הקיצוץ של הנשיא ייכנס לתוקף רטרו-אקטיבי מה-1 במרץ – אז נכנסה תוכנית הקיצוצים ויימשך עד סוף השנה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אובמה משתכר 400 אלף דולר בשנה. דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר כי הנשיא החליט על הקיצוץ של 5% (בסך 20 אלף דולר כמו הקיצוץ בתקציב), כיוון ששיעורו דומה לזה של עובדי הממשל מחוץ לתחום הביטחון. "הנשיא החליט שכדי לקחת חלק בהקרבה של עובדי מדינה ברחבי ארה"ב המושפעים מהקיצוץ, הוא יחזיר חלק משכרו למשרד האוצר", אמר קרני לעיתונאים המתלווים לביקורו של אובמה בקולורדו ובקליפורניה.

הנשיא מקצץ בשכרו שלו | צילום: רויטרס

ההחלטה של אובמה מגיעה לאחר הודעתו של שר הביטחון צ'אק הייגל כי יחזיר שכר בשווי של 14 ימי עבודה לקופת המדינה – כ-10,750 דולר, חלק דומה לשכר שיפסידו עובדים אזרחיים של משרד הביטחון.

כזכור בתחילת חודש מרץ נפלה ארה"ב מהמצוק הפיסקלי השני. חוסר ההסכמה בין הרפובליקנים לדמוקרטים הביא לכך שתוכנית הקיצוצים (סיקווסטר) בהיקף של 85 מיליארד דולר נכנסה לתוקף, צעד שעלול להביא להאטה בהתאוששות של הכלכלה הגדולה בעולם.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אז (עוד בטרם כניסת הקיצוצים לתוקף) כי הקיצוצים יגררו פגיעה של 0.5% בצמיחה, אולם לא יגרמו למשבר פיננסי אמיתי: "הקיצוץ הוא טיפשי, בלתי נסלח ומיותר. לא כולם יסבלו ממנו מיד, אבל יהיו כאלה שיסבלו סבל אמיתי". הנשיא הביע נכונות לבצע צעדים לצמצום הגירעון התקציבי והוסיף כי לא יפסול מהפכה בסעיפי תשלומי ההעברה של הממשל – בכפוף לצעדי הרפובליקאים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן