דוגמא אישית: ההשבעה השנייה של אובמה תהיה צנועה יותר

ארבע שנים אחרי שעשה היסטוריה והפך לנשיא האפרו-אמריקני הראשון של ארצות הברית, ברק אובמה הושבע לקדנציה השניה.

בטקס מצומצם ביותר שנערך בחדר הכחול בבית הלבן, הושבע אמש ברק אובמה לכהונתו השניה כנשיא ארצות הברית. אובמה הושבע לתפקיד על ידי נשיא בית המשפט העליון ג'ון רוברט, בטקס פרטי עם משפחתו. את השבועה הנשיאותית אמר אובמה כשהוא מניח את ידו על ספר תנ"ך שהיה שייך למשפחתה של רעייתו מישל אובמה. קודם לכן הושבע סגן הנשיא ג'ו ביידן במגוריו הרשמיים.

שיעור אבטלה גבוה מתמשך, קרבות פוליטים קשים וקמפיין בחירות מפולג מעיבים על האווירה האופטימית שהשרה אובמה בהשבעתו ב-2009. הפעם, ההשבעה נעשית בצורה צנועה יותר, המסיבות הגדולות כמעט ובוטלו כליל והכל בכדי להתאים את ההשבעה לימים הלא פשוטים שעוברים על הכלכלה הגדולה בעולם.

אובמה לנאום הערב את נאום ההשבעה שלו בגבעת הקפיטול וכ-700 אלף איש צפויים לבוא ולשמוע את נאומו הרשון של הנשיא. מדובר בירידה משמעותית בהשוואה לשנת 2009 שם נרשם שיא כאשר 1.8 מיליון בני אדם הצטופפו ובאו לשמוע את דברי אובמה.


אובמה נשבע אמונים | צילום: רויטרס

הנאום של אובמה צפוי להיות מלא במסרים פוליטים הן למחוקקים והן לאזרחים. אובמה יקרא לשתי המפלגות לפעול ולהגיע להסכמות באשר לתקרת החוב המעסיקה את האומה האמריקנית בימים האחרונים. כמו כן אובמה צפוי לנאום על נושא שינוי חקיקה בדבר אחזקת נשק ונושאי תקציב רחבים יותר.

"נאום ההשבעה של אובמה הולך להציג את חזונו לקדנציה השנייה שלו ובאיזה דרך הוא חושב שהמדינה צריכה ללכת בשנים הקרובות, הנאום הוא בעצם לציג בסדר ברור את סדר היום", אמר דוד פלאוף, יועץ פוליטי בכיר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן