דוהרת לוול סטריט: פרארי בדרך להנפקה המסקרנת של השנה

אם גם אתם חולמים להחזיק ברשותכם "פרארי", יתכן כי בקרוב חלומכם יהפוך נגיש בהרבה. אמנם לא בטוח כלל שתחזיקו בקרוב ברכב הפאר האיטלקי המפורסם, אך נראה כי כבר בחודשים הקרובים תוכלו גם אתם לרכוש את מניות החברה – לאחר שזו תצא, לראשונה בהיסטוריה, בהנפקה לציבור שמעוררת גלים ברחבי עולם הרכב וההשקעות כבר עכשיו. כך, גם אם לא תחזיקו במוסך רכב ספורט בוהק ומרשים, תוכלו להציג את עצמכם כבעלים גאים של חלק, גם אם קטן, מחברת "פרארי" המפורסמת.

חברת הרכב האיטלקית היא ללא ספק אחד השמות המוכרים ביותר בתחום הרכב אי פעם, ואחד המותגים החזקים והמוכרים ביותר בעולם בכלל. המותג מאז הקמתה בשנת 1929 הלך מותג הרכבים והתבסס כאחד ממותגי היוקרה המזוהים ביותר בעולם, ודגמי הספורט של החברה הפכו כמעט לסימן זיהוי של עושר ורמת חיים גבוהה במיוחד.

בקרוב בוול סטריט. פרארי | צילום: יח"צ

כעת, כאמור, חברת האם של המותג האיטלקי החליטה לקחת את כל אלו לוול סטריט. חברת האם פיאט-קריילזלר, אשר רכשה בשנת 1988 90% מחברת פרארי, אישרה היום לעיתונים כי אנשיה הגישו את הניירת הדרושה לקראת הנפקה ציבורית של פרארי כחברה נפרדת בבורסה בניו יורק, אשר צפויה להתרחש (על פיה הערכות) במהלך חודש אוקטובר הקרוב. פרטים אודות מספר המניות שיונפקו או שווי החברה לפיו מתוכננת ההנפקה נותרים בשלב זה חסויים, אך סמנכ"ל הכספים של פיאט-קרלייזלר, סרג'יו מרקיוני, אמר כי 10% ממניות החברה יוצאו לציבור הרחב, בעוד 80% יחולקו בין בעלי המניות של חברת האם הנוכחית. את 10% הנותרים בחברה ימשיך להחזיק פיירו פרארי, בנו של מקים החברה האגדית אנזו פרארי.

ההנפקה של מותג הרכב האגדי הספיקה להפוך כבר בימים האחרונים לאחד מנושאי השיחה החמים ביותר בוול סטריט, ומומחים מעריכים כי ההנפקה צפויה להתחרות על תואר "ההנפקה המדוברת של השנה". אמנם שווי ההנפקה לא צפוי להיות מדהים במיוחד, אך יש מי שכבר מעריך כי המניות יזנקו מ-0 ל-100 מהר יותר משעושה זאת מד המהירות במכוניות החברה (והוא עושה זאת מהר מאוד).

בינתיים, כאמור, עדיין רב הנסתר על הגלוי – אך אין בכך בכדי לפגוע בהתרגשות של סוחרי וול סטריט, של סוכני ההשקעות השונים ושל מעריצי החברה המושבעים, אשר יוכלו לרכוש מניות בחברה האגדית. אם המניות אכן ירשמו זינוק מרשים בערכן כפי שמעריכים חלק מהמומחים כיום, ייתכן כי בעלי המניות יוכלו להרשות לעצמם גם פרארי של ממש בעתיד הקרוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן