דוח התעסוקה אכזב בגדול – אך וול סטריט ננעלה בעליות קלות

שבוע המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות, כאשר ההשפעה של פעולותיו של נגיד הבנק המרכזי מריו דראגי והכרזתו על תוכנית רכישת אג"ח בלתי מוגבלת האפילה על האכזבה הגדולה שנרשמה היום לאחר פרסום דוח התעסוקה החלש מהצפוי.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.1%, מדד S&P 500 טיפס ב-0.4% ומדד הנאסד"ק נסגר סביב רמות הפתיחה.

מכה קשה לברק אובמה: דוח התעסוקה החודשי שפורסם היום בארה"ב, ונחשב למכריע עבור הנשיא על רקע המירוץ הצמוד לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר, הציג נתונים חלשים מהצפוי. על פי הדוח, למשק האמריקאי נוספו 96 אלף משרות בלבד בחודש אוגוסט, לעומת התחזיות שצפו תוספת גדולה בהרבה של 125 אלף משרות. הנתון מחזק את האפשרות שנגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי יפעל באמצעות תוכנית הרחבה כמותית נוספת על מנת להמריץ את השווקים.

על פי הדוח של משרד התעסוקה האמריקאי, האבטלה אמנם ירדה מ-8.3% ל-8.1% באוגוסט, אולם כאמור מספר המשרות החדשות הציג האטה ניכרת לעומת החודש הקודם. את הירידה באבטלה מסבירים בכך שאמריקאים רבים פשוט התייאשו מחיפוש עבודה.

במקביל, גם דוחות החודשים יוני ויולי עודכנו על ידי משרד התעסוקה, ונחתכו ב-41 אלף משרות. שיעור ההשתתפות של האמריקאים בכוח העבודה נפל ל-63.5% – הנתון הנמוך ביותר מאז 1981.

מקום לדאגה. אובמה בוועידה הדמוקרטית | צילום: רויטרס

הכלכלה האמריקאית חוותה שלוש שנים של צמיחה גם במהלך המיתון בין 2009-2007, אך ההתרחבות האטה, ושיעור האבטלה בארה"ב נותר מעל 8% במשך שלוש שנים ברצף – התקופה הארוכה ביותר מאז השפל הגדול.

אתמול הייתה האופטימיות בשווקים רבה יותר, על רקע תוכנית רכישת האג"ח של נגיד הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי, אך לעלייה תרם גם דוח התעסוקה של חברת ADP שפורסם אתמול, ולפיו למשק נוספו 201 אלף משרות בחודש אוגוסט, גבוה מן התחזיות, אשר צפו תוספת של 140 אלף משרות. הדוחות הרשמיים של משרד התעסוקה שפורסמו היום, כאמור, הציגו תמונה עגומה בהרבה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן