דוח חדש חושף: נשים מחזיקות ב-30% מההון הפרטי העולמי

נשים מחזיקות כ-30% מההון הפרטי בעולם, ורובו מגיע מאלו שעשו את הונן בעצמן, לפי דוח שנערך לאחרונה על ידי קבוצת הייעוץ בוסטון.

בפעם הראשונה בשש שנים, דוח העושר העולמי השנתי של הקבוצה בחן ספציפית נשים, ומצא כי בקרב הנשים עם שווי הון פרטי של 100 אלף דולר או יותר, 44% היו כאלו שעשו את הונן בעצמן, כלומר שהם היו יזמיות או עובדות חברה והגדילו את ההון שלהן באופן עצמאי.

שאר ה-27% קיבלו את הונן דרך ירושה, 15% דרך נישואים, 9% דרך הסכמי גירושין ו-5% נפלו לקטגוריית "שונות". אנה זקרזווסקי, שותפה בחברת הייעוץ בוסטון, ציינה כי "פער התשלום המגדרי מצטמצם" עבור אחוזים גבוהים של נשים שעשו את הונם בעצמן בקבוצה. ביחד, ההון הפרטי של נשים שנותח במחקר מוסיף כ-39.6 טריליון דולר בעולם, נתון הקרוב להון של איזור האסיה פסיפיק, לו יש 37 טריליון דולר בהחזקות הון פרטיות.

אחוז השים שעשו את הונן בעצמן עלה ב-2% מ-2009 | צילום: fotolia

מאז הדוח האחרון של החברה על ההון הפרטי של נשים שפורסם ב-2010 על בסיס מידע מ-2009, ההון הגלובלי של נשים עלה ב-3%. אז, עמוק בתוך המיתון העולמי, נשים החזיקו ב-27% מההון הפרטי העולמי שהסתכם ב-20 טריליון דולר. אחוז הנשים שעשו את הונן בעצמן עלה ב-2% מ-2009.

כמי שזיהה את המספרים הגדלים של נשים עם הון שעשו בעצמן, פורבס פירסם את הדירוג השני של נשים בארה"ב שעשו את הונן בעצמן החודש, כאשר שווי ההון שלהן נע מ-250 מיליון דולר ל-4.9 מיליארד דולר. 60 נשים נכנסו לדירוג ויחד שווי ההון שלהן עמד על 53 מיליארד דולר. 17 נשים ברשימה הן מיליארדריות, ולמרות זאת פורבס לא כלל חישב שווי הון כולל המניות שלהן בעסקים שלהן. חברת הייעוץ בוסטון אמדה רק הון פיננסי פרטי על ידי ניתוח תשלומי ביטוח החיים שלהן, בטחונות חוב, זכאויות פנסיה, קרנות, מזומן ופיקדונות, ואף ציינה רכישות.

הדוח גם מצא כי הון של נשים באיזור האסיה פסיפיק, לא כולל יפן, צפוי לצמוח ב-11% – יותר מכל איזור אחר בעולם. אחריו נמצאים קרובים אמריקה הלטינית והמזרח התיכון ואפריקה, אשר צפויים לצמוח ב-10%. נשים גם מפקחות על 22% מהנכסים של הניהול שלהם בבנקאות הפרטית, וגם נתון זה צפוי לצמוח ב-7% כל שנה – פי 1.4% מהיר יותר משיעור כלל ההון העולמי. עד 2020, הנכסים תחת ניהול של נשים צפויים להגיע לרמה הגבוהה שלהם עד כה, ולעמוד על 72 טריליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן