דחיית תכנית ביינר למצוק הפיסקלי משכה את וול סטריט לירידות

יום המסחר האחרון של השבוע בוול סטריט ננעל בירידות על רקע חוסר יכולתו של יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר, להשיג תמיכה מספקת לתכנית הגיבוי שלו לצוק הפיסקלי בקרב הרפובליקנים. הנשיא ברק אובמה אמור למסור מאוחר יותר הלילה הצהרה לגבי בנושא.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.9%, אך הוסיף 0.4% לערכו בסיכום השבועי. מדד הנאסד"ק איבד 1% מערכו אולם התחזק בסיכום שבועי ב-1.7%, ומדד ה-S&P 500 רשם ירידה של 0.9% (אולם התחזק ב-1.2% בסיכום שבועי).

באסיה ננעל היום המסחר בירידות, כשבורסת יפן איבדה 1% מערכה, בורסת שנחאי נחלשה ב-0.7% ובורסת הונג קונג רשמה גם היא ירידה של 0.7%. בורסות אירופה הצטרפו גם כן למגמה כשבורסת לונדון נחלשה היום ב-0.3%, בורסת פרנקפורט השילה 0.5% מערכה ובורסת פריס ירדה ב-0.1%.

אמש ננעל המסחר בבורסות וול סטריט בעליות קלות, על רקע נתוני צמיחה מעודדים לרבעון השלישי שהתפרסמו אתמול בארה"ב. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.4%, מדד ה-S&P 500 טיפס ב-0.5% ומדד הנאסד"ק התחזק ב-0.2%. באירופה ננעל אתמול גם כן המסחר ביציבות עם נטייה לעליות קלות: בורסת לונדון ובורסת פרנקפורט ננעלו סביב רמות הפתיחה ובורסת פריס התחזקה ב-0.5%. באסיה ננעל אתמול המסחר במגמה מעורבת, כשבורסת טוקיו נחלשת ב-1.2%, בורסת שנחאי מתחזקת ב-0.3%, ובורסת הונג קונג רושמת עלייה של 0.2%.

צילום: רויטרס

11 יום לפני היום הגורלי, וטרם מסתמנת באופק עיסקה בין המחנות, הדמוקרטי והרפובליקני, אשר תרחיק את ארה"ב מהצוק הפיסקלי. כרגע נדמה שהצדדים ממשיכים להתבצר בעמדתם ללא יכולת להגיע להסדר.

תכניתו של ביינר, אשר כללה העלאת מס מ-35% ל-39.6% רק למשפחות שמרוויחות יותר ממיליון דולר בשנה, והעלאת שיעור מס רווחי ההון ודיבידנדים מ-15% ל-23.8%, נדחתה לאחר שהבין כי יאלץ למשוך אותה עוד בטרם הגיעה להצבעה. זאת כאמור בשל חוסר תמיכה בבית הנבחרים. ביינר מבחינתו הודיע כי ימשיך לנסות ולהגיע לפתרון לפני סוף השנה, ביחד עם הנשיא, ברק אובמה.

מבחינת נתוני מאקרו, עלו במפתיע ההזמנות למוצרים בני קיימא בחודש נובמבר ב-0.7%, בעוד נתוני הצריכה הפרטית עלו ב-0.4% וההכנסה של משקי הבית ב-0.6%. נתוני ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש ינואר צפויים על פי התחזיות לסמן עלייה קלה, עד לרמה של 75 נקודות, לעומת 74.5 נקודות בדצמבר.

מניית מלאנוקס, שרשמה בתקופה האחרונה ירידות, התאוששה היום והוסיפה 4.7% לערכה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן