דיאטת המותגים של נייקי: נפרדת מקול האן ואומברו

ענקית ציוד הספורט האמריקאית נייקי הודיעה הבוקר על כוונתה לוותר על בעלותה על שני המותגים המסונפים שלה, אומברו וקול האן. לטענת מארק פרקר, נשיא ומנכ"ל החברה, הסיבה לפרידה מהמותגים היא הרצון למקד את משאבי החברה בקידום של מותג הדגל, נייקי, וכן של המותגים הרווחיים יותר בבעלותה – קונברס, ג'ורדן והארלי. לדברי פרקר, תהליך הפרידה משני המותגים ייחל מייד והוא מפוי להסתיים עדסוף שנת הכספים של 2013.
המותג הותיק קול האן, המתמחה בנעליים ותיקים מעור בסגנון קז'ואל אופנתי, נרכש על ידי נייקי ב-1988. מותג זה ידוע בצעדיו השיווקיים השנויים במחלוקת, כאשר העיקרי שבהם הוא העובדה שמכר מוצרי פרווה עד שנת 2008, אז הופסקה המכירה בעקבות גל תגובות זועמות מציבור הקונים ועמותות למען זכויות בעלי חיים. המותג אומברו, מתמחה במכירת אביזרים עבור ענף הכדורגל; מדובר בחברה שמקורה במנצ'סטר שבבריטניה, המספקת אביזרים עבור מספר רב של קבוצות ומועדוני כדורגל מקצועיים ברחבי העולם.
המותגים המסונפים אותם בוחרת נייקי להשאיר בבעלותה – ג'ורדן, הארלי וקונברס – הם, לטענת פרקר, "בעלי קשרים מיוחדים עם הצרכנים", ויכולים להשלים את מותג הדגל בצורה הטובה ביותר. חברת קונברס היא ייצרנית נעלי הסניקרס הפופולריות "אולסטארס", הנחשבות לפריט הנעלה איקוני בכל העולם. חברת הארלי ידועה בהיצע של אופנת גלישה כל-אמריקאית נגישה וצעירה, וחברת ג'ורדן מייצרת נעלי כדורסל בהשראת אחת מאושיות הספורט האמריקאיות האהובות ביותר – הכדורסלן מייקל ג'ורדן.


צילומים: יח"צ

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן