דיווח: "אנקרה חשפה בפני טהרן זהות איראנים שריגלו עבור ישראל"

יחסי ישראל-טורקיה הפכו כל כך רעילים בתחילת השנה שעברה, שממשלתו של טאיפ ארדואן חשפה בפני איראן זהות של עד 10 מרגלים תושבי הרפובליקה האיסלאמית שנפגשו בתחומי טורקיה עם מפעיליהם במוסד – כך טוען אחד הכותבים הבכירים בעיתון החשוב "וושינגטון פוסט", דיוויד איגנטיוס, הידוע בקשריו בבית הלבן.

"מקורות יודעי דבר תיארו את הפעולה הטורקית כמשמעותית מבחינת אובדן מודיעין וכמאמץ לפגוע בישראל", כתב איגנטיוס בטור שלו. על פי הדיווח, הזעם הישראלי על חשיפה מכוונת של סוכניה עשוי להסביר את סירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתנצל בפני ארדואן על אירועי המרמרה ב-2010. בחודש מרץ, ובנוכחותו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, התנצל נתניהו טלפונית בפני מקבילו הטורקי.

"גורמים ישראלים בכירים מאמינים כי על אף ההתנצלות, המתיחות העמוקה עם ארדואן נמשכת", נכתב בדיווח, לפיו ראש המודיעין הטורקי, האקאן פידאן, חשוד בעיני ישראל בחשיפת המידע בשל קשריו עם טהרן. ב"וול-סטריט ז'ורנל" נטען לאחרונה כי פידאן העביר לאיראנים מידע מודיעני רגיש שנאסף על ידי ישראל וארה"ב.

ארדואן. פגע במאמצי הריגול הישראלים? | צילום: רויטרס

יחד עם זאת, בדיווח נטען כי האמריקאים המשיכו לעסוק עם פידאן בנושאים רגישים למרות התרעות מצד גורמי מודיעין ישראלים. יתרה מכך, חרף העובדה שהאמריקאים התייחסו לחשיפת רשת הריגול הישראלית כ'איבוד מודיעין מצער', הם לא הביעו את מחאתם בנושא בפני אנקרה.

איגנטיוס מצטט אחד ממקורותיו באומרו כי "אחרי 50 שנים של שיתוף פעולה בין המוסד והמודיעין הטורקי, בישראל לא העלו על דעתם שהטורקים יחשפו סוכנים שלהם בפני מדינה כוח עוין".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן