דיווח: ארבעה מועמדים לתפקיד נגיד בנק ישראל

שמות של ארבעה המועמדים מתוכם ייבחר נגיד או נגידת בנק ישראל פורסמו הערב בחדשות ערוץ 2. על השמות סיכמו על פי הדיווח ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד.

הארבעה הם פרופסור מריו בלכר, פרופ' צבי אקשטיין, ויקטור מדינה ומיכל עבאדי-בוג'אנו. בלכר נולד בארגנטינה, עלה לישראל וכיום חי בחו"ל. הוא כיהן בעבר כנגיד הבנק המרכזי של ארגנטינה ויש לו ניסיון כלכלי רב. פרופ' אקשטיין כיהן בעבר כמשנה לנגיד בנק ישראל וכיום הוא מרצה לכלכלה.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

בנק ישראל. מי יעמוד בראשו? | צילום: מתוך ויקיפדיה

ויקטור מדינה הוא מנכ"ל בנק מזרחי ולשעבר מנכ"ל משרד האוצר. מיכל עבאדי-בויג'אנו היא החשבת הכללית במשרד האוצר.בעבר כיהנה כיועצת כלכלית לשר הבריאות יהושע מצא. אחר כך מונתה לתפקיד סמנכ"לית משרד הבריאות והייתה אחראית על קופות החולים והשב"נים. היא אף נבחרה במקום השביעי בדירוג הנשים החזקות בישראל של מגזין פורבס.

סאגת הנגיד החלה עם הודעתו של פרופ' סטנלי פישר על סיום תפקידו, המשיכה במועמדותו של פרופ' יעקב פרנקל אשר הסיר את שמו מהרשימה בשל פרשת התיק ועם הכרזתם של נתניהו ולפיד על ליאו ליידרמן כמועמד להחליף את פישר. אולם גם ליידרמן הסיר את מועמדותו, לדבריו בשל סיבות אישיות, מה שאילץ אץ נתניהו ולפיד לבחור מועמד חדש. 

מיכל עבאדי-בויאנג'ו. מועמדת? | צילום: יח"צ

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן