דיווח: הרשויות בצרפת בודקות אם טעות בשיווק תרופה של טבע גרמה למותו של קשיש

טבע מסתבכת בצרפת: על פי עיתונים ואתרי אינטרנט בצרפת, החברה שיווקה תרופה לטיפול בנדודי שינה תחת אריזה של תרופה לאי ספיקת לב. על פי הדיווחים הרשויות בצרפת בודקות האם הטעות גרמה למותו של קשיש צרפתי שנטל את התרופה הלא נכונה.

טבע צרפת הודיעה כי אספה את האריזות הבעייתיות מהמדפים לבקשת סוכנות התרופות הראשית בצרפת (ANSM). מדובר בתרופה – Zopiclone ששווקה כאמור בטעות באריזה של התרופה furosemide.

על פי הדיווחים ב-"לה-פיגרו" וכמו כן ב-"Le Parisienne", הטעות התגלתה על ידי רוקח שאחד ממטופליו דיווח על ישנוניות חריגה על אף שהיה אמור להיות מטופל בתרופה נגד אי ספיקת לב ובצקת. 

הרשויות בצרפת פתחו בחקירה לבדיקת נסיבות המקרה ויבצעו ניתוח של הגופה כאשר על פי הדיווחים ככל הנראה האדם מת כתוצאה מהצטברות של נוזלים בגופו שהובילה לקריסת הריאות.

מטבע נמסר כי "מדובר באירוע מקומי שהתרחש בצרפת בלבד. יצוין, כי על סמך התחקיר הראשוני התקלה שאותרה מוגבלת לשתי אצוות של התרופה".

"על רקע הפרסומים באשר לפטירתו של אדם מבוגר במרסיי צרפת כתוצאה מהמקרה, אנו מבקשים להבהיר כי טבע בוחנת את נסיבות המקרה על מנת לקבוע האם ניתן לבסס קשר בין האירועים".

צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן