דיווח: ישראל וסעודיה מגבשות תכנית משותפת לתקיפה באיראן

המוסד הישראלי משתף פעולה עם בכירים בסעודיה, במטרה לפתח תכנית לתקיפה באיראן שתצא אל הפועל במידה וההסכם שייחתם בין טהרן למערב לא ישהה את תכנית הגרעין האיראנית.

הסאנדיי טיימס הבריטי דיווח היום (א') כי בירושלים ובריאד מביעים אי שביעות רצון מהמתווה המתגבש בין איראן לשש המעצמות וחוששים כי אין די בו כדי לעצור את איראן בדרכה לפצצת האטום.

על פי הדיווח, סעודיה נתנה את הסכמתה כי ישראל תוכל להשתמש בשטח האווירי שלה במקרה של תקיפה אפשרית. העיתון ציטט גורם דיפלומטי שאמר כי הסעודים מעוניינים לסייע לתקיפה ישראלית ולהפעיל בשיתוף פעולה מל"טים, מסוקי חילוץ ומטוסי קרב.

נתניהו. מתכנן תקיפה עם סעודיה? | צילום: רויטרס

"ברגע שהסכם ז'נבה ייחתם, האופציה הצבאית חוזרת לשולחן. הסעודים זועמים ומעוניינים לתת לישראל את כל העזרה שהיא זקוקה לה", אמר הגורם.

אתמול, בראיון שהעניק ראש הממשלה לעיתון הצרפתי "לה פיגרו", אמר נתניהו כי ישנו "מפגש מוחות" בין ישראל ומדינות מובילות בעולם הערבי בנושא איראן. "כולנו חושבים כי אין להתיר לאיראן לרכוש יכולות גרעיניות", אמר. "אני סבור שהקהילה הבינלאומית צריכה לנקוט בעמדה נחושה יותר. אנו מאמינים שנשק גרעיני בידי איראן יוביל למרוץ גרעיני במזרח התיכון ויהפוך את האזור לחבית חומר נפץ".

נתניהו התריע כי יכולות צבאיות גרעיניות בידי איראן עלולות להוות את ההתפתחות המסוכנת ביותר לעולם מאז אמצע המאה ה-20, והדגיש כי הסיכונים הם עצומים. הוא קרא למנהיגי העולם לשים לב כי מדובר בנושא שבו ישראל ומדינות ערב רואות עין בעין: "אנחנו חיים כאן. אנחנו יודעים הרבה על האזור ויודעים שזו עסקה מצוינת עבור איראן. שווה לשים לב למה שאנו אומרים".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן