דיווח: עידן עופר מתכנן להנפיק חלק מהחברה לישראל בלונדון

עידן עופר מתכנן להנפיק מחצית מהאחזקות של החברה לישראל שיפוצלו בבורסה של לונדון. כך דיווח הבוקר ה-"סאנדיי טיימס" הלונדוני. ההנפקה צפויה להיות בהיקף של כ-2 מיליארד ליש"ט (כ-3 מיליארד דולר).

לפני כשבועיים הודיעה החברה לישראל כי היא בוחנת את פיצול אחזקותיה כנדבך נוסף ליצירת ערך למשקיעים. להערכת החברה תושלם תכנית הפיצול בתוך 6 עד 12 חודשים. לפי המהלך האסטרטגי הנבחן, תמשיך החברה לישראל להחזיק בכיל ובבזן, כאשר לאחר השלמת המהלך תימנע מביצוע השקעות בחברות חדשות. החברות אי.סי פאואר, קורוס, צים, טאואר ואי.סי גרין יוחזקו באמצעות חברה חדשה אשר מקום הרישום המסחר של קבוצה זו יהיה, על פי הדיווח, בלונדון.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

צילום: רויטרס

בתחילת חודש אפריל פורסם כי עופר שוקל להעתיק את מגוריו לממלכה האנגלית, זאת על רקע כוונת בנו ללמוד שם. אולם, בקהילת העסקים יש הטוענים כי הסיבה למעבר היא דווקא משיקולי מס.

על פי דירוג פורבס, עופר הוא הישראלי העשיר בעולם עם הון מוערך של 6.5 מיליארד דולר. עופר המדורג במקום ה-182 ברשימת המיליארדרים העולמית של פורבס, הוביל הוביל במשך עשור וחצי את הרחבת פעילות הקבוצה שנרכשה מיורשי שאול אייזנברג – רכישת חברת ההשקעות תמורת 300 מיליון דולר התגלתה כהשקעה מוצלחת ומהווה מנוע הצמיחה של אימפריית משפחת עופר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן