דיווח: פייסבוק מפתחת יישום חדש להצגת עדכוני חדשות

על פי דיווח המגיע מ-הWall Street Journal, מסתמן כי במהלך השנה האחרונה שוקדת פייסבוק על פיתוח מגזין למכשירים סלולריים, המכונה על ידי החברה רידר (Reader). המוצר החדש יאפשר למשתמשים לקבץ חדשות, ידיעות, סטטוסים וכמובן מידע פרסומי ממגוון מקורות, עם דגש רב על הויזואליות וממשק המשתמש, המותאמים במיוחד למסכי הסמארטפון והטאבלט.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

על פי המידע המגיע ממקורות אנונימיים בפייסבוק עצמה, מסתמן כי היישום הינו בעל מאפיינים דומים לאלה הקיימים בפליבורד (יישום המקבץ ידיעות מפרסומים ברשתות חברתיות ואתרי חדשות שונים, ומציגן בצורת מגזין),  ומציג ממשק שימוש דומה, המאפשר להעביר דפים וידיעות באמצעות משיכת האצבע על גבי המסך.

 

בקרוב תציג גם חדשות? פייסבוק I צילום: רויטרס

חברתיות Out, חדשות In

פרוייקט רידר מפותח תחת ניהולו של צוקרברג עצמו, כך שאין ספק כי מדובר במרכיב משמעותי בהתפתחותה של הרשת החברתית. המשמעות העיקרית של הפרוייקט הנוכחי היא שפייסבוק מנסה למצוא דרכים משופרות וחדשות שיגרמו למשתמשים לבלות יותר זמן במדיה החברתית, וליצור אינטרקציה גדולה יותר מזו הקיימת היום. למרות שפייסבוק מונה למעלה ממיליארד משתמשים, מסתמן כי צוקרברג מודע לעובדה שעל מנת להשאיר את המשתמשים מחוברים עליו להציע להם עניין רב יותר מזה הקיים כיום, וייתכן שזוהי מטרתו העיקרית של הרידר החדש. 

זאת ועוד, בעזרת היישום החדש תוכל החברה להציג תוכן פרסומי ומוצרים כחלק מפיד החדשות של המשתמשים, מה שיכול להשפיע על כמות ההקלקות ואפילו על מספר הרכישות שיבוצעו כתוצאה מכך. בניגוד לשיטת הפרסום הקיימת כיום, בה מופיעות פרסומות באיזורים שוליים בלבד עבור המשתמשים – כעת יוכל מותג לקבל כותרת ראשית או משנית, ובכך למשוך את תשומת ליבם של המשתמשים.

מפקח על הפיתוח באופן אישי. צוקרברג I צילום: רויטרס

כמובן שעדיין לא ידועים פרטים מדוייקים באשר ליישום העתידי, כיצד הוא עתיד לעבוד,  והאם יושק כאפליקציה עצמאית או כתוספת לרשת החברתית. הדיווחים אינם מציעים תאריך השקה משוער, ומותירים שאלות רבות פתוחות. אך לפייסבוק צפויה תחרות קשה עם חברות שונות המציעות יישומים דומים, ושמות דגש רב על העיצוב, הפן החברתי והצגת תכנים איכותיים עבור המשתמשים.

 

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

FeedBunny: ניהול חכם ואוטומטי של דף הפייסבוק העסקי

ZXX: הפונט שיעזור לכם להסתיר מידע


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן