דירוג החברות הנערצות של פורצ'ן: אפל שוב ראשונה, גוגל שנייה

דירוג החברות הנערצות ביותר בעולם של המגזין פורצ'ן אשר פורסם הערב לא הפתיע אף אחד: את 10 המקומות הראשונים תופסות חברות אמריקניות, כשאפל בראש הרשימה בפעם השישית ברציפות. גוגל במקום השני, אמזון שלישית, קוקה קולה וסטארבקס רביעית וחמישית בהתאמה. רק במקום 14 ניתן למצוא חברה שלא מארה"ב – BMW.

הסיבה לדומיננטית של אפל? על פי פורצ'ן עברה החברה לאחרונה תקופה קשה כשמחיר המנייה שלה נפל בעקבות הכישלון המתוקשר של אפליקציית המפות. עם זאת, היא נשארה מפלצת פיננסית, עם רווח נקי של 13 מיליארד דולר ברבעון האחרון, מה שהפך אותה לחברה הרווחית ביותר בעולם באותה תקופה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לחברה יש בסיס לקוחות פנאטי, והיא מסרבת עדיין להוזיל את מחירי מוצריה למחירי השוק, מה שגורם לאייקונים שלה, iPhone ו-iPad להחשב כמוצרים יוקרתיים.

האם יש גישה אמריקצנטרית ברשימה שבה 10 חברות אמריקאיות תופסות את כל 10 המקומות הראשונים? פורצ'ן חיברה את הרשימה מתוך בסיס התחלתי של 1,400 חברות, בתוספת 400 חברות מכל רחבי העולם אשר הכניסו מעל 10 מיליארד דולר, ולאחר מכן שאלה 3,800 דירקטורים ונושאי משרה בכירים מיהן 10 הראשונות במגזר שלהן.

צילום: רויטרס

למה גוגל שניה? הענקית מעמק הסיליקון ממשיכה להיות המקום האטרקטיבי ביותר לעבוד בו. כמו כן, השנה צפויה מערכת ההפעלה שלה, אנדרואיד, לעקוף את ה-iOS של אפל כמערכת ההפעלה מספר האחת בשוקי המובייל בארה"ב ובקנדה, וגוגל-פליי צפויה לעקוף את אפל סטור במספר הכולל של אפליקציות לסמארטפונים וטאבלטים.

גם ברשימת החברות החדשניות הנערצות ביותר 3 הראשונות הן אפל, גוגל ואמזון, באותו הסדר. רק חברה אחת מחוץ לארה"ב נמצאת בעשירייה הראשונה וזו Royal Dutch Shell ההולנדית.

גם בדירוג חברות הטכנולוגיה הנערצות ביותר 3 הראשונות הן אפל, גוגל ואמזון, בסדר הזה (מיקרוסופט 5, סיסקו 10). אין בו כלל מקום לחברה מחוץ לארה"ב. 

10 החברות הנערצות בעולם:

1. אפל

2. גוגל

3. אמזון

4. קוקה קולה

5. סטארבקס

6. IBM

7. Southwest Airlaines

8. Berkshire Hathaway

9. וולט דיסני

10. פדקס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן