דראגי רומז: רכישת אג"ח לטווח קצר אינה הפרה של האמנה

חרושת השמועות בנוגע לתוכנית הבנק המרכזי של אירופה המשיכה אמש אחרי שנגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, רמז על תוכנית נרחבת לקניית אג"ח. בעקבות כך תשואות האג"ח קצר הטווח של ספרד ואיטליה יורדות ואילו היורו מתחזק מול הדולר.

נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, ציין בפני הפרלמנט האירופי שקניית אג"ח ממשלתי קצר טווח אינה מפרה את האמנה של האיחוד האירופי.

בשווקים התפרש הדבר כסימן לכוונתו לקנות אג"ח ספרדי ואיטלקי קצר טווח. בעקבות כך, ירדו תשואת האג"ח האיטלקי והספרדי ל-2.59% ו-3.39% בהתאמה, עם זאת שערי האג"ח ארוכות הטווח נותרו ללא שינוי. גם מטבע היורו קיבל תמיכה מהדברים של דראגי כאשר עלה ב-0.2% ביחס לדולר וכעת הוא נושק ל-1.263 דולרים, הרמה הגבוה ביותר שלו מאז תחילת יולי.

יקנה או לא יקנה? דראגי. צילום: רויטרס

מנגד, המשקיעים היו זהירים יותר בקשר לדבריו של דראגי, כשהם עוד זוכרים את ההבטחה מסוף יולי בה דראגי הבטיח לעשות הכל בכדי לשמור על היורו, הבטחה שלדעת חלקם השאירה מאז את השווקים פגיעים יותר. כמו כן, שינתה סוכנות הדירוג "מודיס" את תחזית הדירוג של האיחוד האירופי לשלילי, ובעצם דחקו את הבנק האירופי המרכזי לפעול.

הבנק המרכזי עשוי לחשוף את התוכנית שלו ליציאה ממשבר החוב האירופי בישיבתו ביום חמישי, שם הוא גם צפוי להודיע על שינוי בשער הריבית כשגוש היורו צועד לכיוון של מיתון.

"הציפיות הן שהבנק המרכזי יפרט על התוכניות שלו בטווח הקצר בכל הנוגע לקניית אג"ח וגם על שינוי מדיניות בשער הריבית. אך האספקטים הללו מתומחרים כבר בשוק המניות", אמר כריסטיאן סטוקר, אסטרטג של בנק UniCredit.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן