דראגי רמז שלא יוריד את הריבית – ובורסות אירופה נצבעו אדום

אכזבה בשווקים מדבריו של נגיד הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי, היום במסיבת עיתונאים שנערכה בעקבות הודעת הריבית של הבנק. דבריו של דראגי נאמרו לאחר שהבנק הותיר את הריבית על 0.75%, בהמתנה לראות אם הכלכלה תתייצב – או ששורה ארוכה של נתונים כלכליים חלשים שפורסמו לאחרונה תהווה את תחילתה של האטה נוספת.

המשקיעים קיוו לרמז לגבי הורדת ריבית עתידית, אולם קובעי המדיניות בבנק, ביניהם דראגי, הדגישו כי בראש סדר העדיפויות של הבנק נמצאת כעת המטרה לאזן בין שיעורי הריבית המקומיים הנמוכים המתפרשים על פני גוש היורו כולו, לבין הריבית של הבנק האירופי המרכזי. זהו החודש התשיעי ברציפות שהריבית נותרת על רמה של 0.75%.

"הליך ההתאוששות נמצא בסיכון. נמשיך לעקוב מקרוב בשבועות הקרובים אחר הנתונים הכלכליים כדי לבחון איזו השפעה תהיה להם על האינפלציה, אשר צפויה להישאר יציבה בטווח הבינוני", אמר דראגי במסיבת העיתונאים שכינס. "הדינמיקה המוניטארית תישאר נמוכה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


נגיד הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי, במהלך מסיבת העיתונאים היום | צילום: רויטרס

בחודש שעבר הוריד הבנק המרכזי של אירופה את תחזיות הצמיחה של גוש היורו לשנים 2013 ו-2014, אך הותיר את תחזית האינפלציה ללא שינוי. 

בבורסות אירופה נרשמו תחילה עליות קלות בעקבות ההחלטה, אולם מיד לאחר נאומו של דראגי החלו הבורסות להחלש: בורסת פרנקפורט נחלשה בסוף היום כעת ב-0.7%, בורסת פאריס איבדה 0.8% מערכה ובורסת לונדון רשמה ירידה של 1.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן