דריכות בבנק ישראל: נתניהו יחליט על זהות הנגיד הבא עד סוף השבוע

עד סוף השבוע צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו, להודיע על זהות נגיד בנק ישראל הבא, זאת לאחר שיקיים התעייצות כמקובל בישראל עם שר האוצר הנוכחי, יאיר לפיד. לפורבס נודע כי נתניהו התחייב להכריע בנושא עד סוף החודש הנוכחי כאשר ה-31 במאי יוצא יום שישי.

בסוף חודש ינואר השנה הודיע הנגיד הנוכחי, סטנלי פישר, על כוונתו לפרוש מהתפקיד עד סוף חודש יוני ולכן נתניהו החליט כי עד סוף החודש כבר יכריע בנושא. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שני המועמדים המובילים לתפקיד הם ד"ר קרנית פלוג, המשנה לנגיד בנק ישראל, ופרופ' מנואל טרכטנברג. לאחרונה נפגש נתניהו עם המועמדים.


פלוג וטרכטנברג | צילום: מרק ישראל סלם

טרכטנברג, 63, משמש כיום יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה. לאחר המחאה החברתית של קיץ 2011 הוא עמד בראש ועדת טרכטנברג שפעלה בכדי להביא להורדת יוקר המחיה. קודם לכן היה טרכטנברג ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, תפקיד שנושא היום פרופ' יוג'ין קנדל, שהסיר את מועמדותו מהמרוץ לנגיד.

פלוג, 58, מכהנת בתפקיד המשנה לנגיד בנק ישראל מאז יולי 2011. פלוג מגיעה עם נסיון במוסדות בנק ישראל ולפני כן כיהנה בתור מנהלת חטיבת המחקר בבנק ישראל. במסיבת העיתונאים לרגל פרישתו של פישר, רמז הנגיד לתמיכתו בפלוג, כמועמדת להחליפו.

שר האוצר יאיר לפיד יוצא מחר להשתתף בכנס השנתי של ארגון ה-OECD אשר ייערך בפריז. הוא יחזור ארצה ביום חמישי ונראה שעד אז תיוודע זהות הנגיד הבא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן