דרמה באיטליה: הבחירות הצמודות הסתיימו במבוי סתום

דרמה באיטליה: למרות מדגמים שצפו ניצחון למועמד המרכז-שמאל פיירלואיג'י ברסאני בבחירות, על פני גוש המרכז-ימין בראשות סילביו ברלוסקוני, ספירה של 99% מהקולות מצביעה על כך שהמדינה הגיעה למבוי סתום.

מנהיג גוש השמאל-מרכז, פייר לואיג'י ברסאני, זכה ברוב בפרלמנט (הבית התחתון) אולם בסנאט המצב שונה ושם ברלוסקוני, איש הימין, השיג את הרוב. 

תוצאות הבחירות לפרלמנט היו צמודות, כאשר בין הצדדים מפרידים בשעה זו רק 125 אלף קולות. ואולם, בשל בונוס שניתן על פי החוק למנצח, השמאל-מרכז ישיג יתרון משמעותי בבית התחתון. בסנאט המצב שונה והגוש יתקשה מאוד לגבש בו קואליציה. לטענת אנליסטים באיטליה, "תוצאה של שוויון בבחירות מעידה על מצבה הגרוע של מדינה. זוהי תוצאה של מדינה שלא מתפקדת". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

פייר לואיג'י ברסני – איטליה תלך לבחירות נוספות? | צילום: רויטרס

אתמול, כאשר הרוחות התחילו לנשב לכיוון של שיוויון ולאפשרות שבה ברלוסקוני ימשיך למשול באיטליה השווקים אשר ציפו לממשלת מרכז-שמאל יציבה וחזקה מיהרו להגיב בירידות חדות. ממשלה שמאל-מרכז, שתיתמך על ידי ראש הממשלה היוצא מריו דראגי, נחשבה על ידי השווקים ככזו שיכולה להיאבק בצורה הטובה ביותר במיתון הגובר. מטרתו של ברלוסקוני היא לזכות במספיק כוח בסנאט על מנת לשתק את מהלכיה של הממשלה.

מי שיצא מנצח מהבחירות באיטליה הוא בפה גרילו הקומיקאי שתנועת המחאה שלו נגד המעמד הפוליטי השליט משכה מצביעים רבים. גרילו הביע שהוא מעוניין לשמש כלשון מאזניים להקמת הממשלה הבאה, אלא שמצב שכזה עלול להכניס את איטליה לתקופה של חוסר בהירות פוליטית וכלכלית שתיפגע בשווקים.

על פי הסקר המוקדם של סקיי, ברסאני קיבל 34.5% מהקולות, בעוד שברלוסקוני זכה ב-29%, הקומיקאי בפה גרילו קיבל 19% וראש הממשלה מריו מונטי נפל ל-9.5% אחרי קמפיין חלש ומרכזי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן