דרמה בשוק הנפט: המלאי השבועי של ארה"ב זינק ב-14.3 מיליון חביות – מחיר הנפט מסוג WTI צונח

מכון הנפט האמריקאי, ה-API פרסם אתמול נתונים מפתיעים על מלאי הנפט מסוג WTI בארה"ב והתגובה בשוק לא אחרה להגיע. מחיר הנפט מסוג WTI יורד בחדות בשיעור של 4.5% בחוזים העתידיים ומגיע אל מתחת ל-50 דולר לחבית. גם הנפט מסוג ברנט רושם ירידה של 1.5% לרמה של 59.5 דולר לחבית.

הדרמה הזו מתרחשת לאחר שהצפי לעליה במלאי הנפט השבועי בארה"ב עמד על 3.1 מיליון חביות ואילו לפי הנתונים שפורסמו אתמול הוא עמד על לא פחות מ-14.3 מיליון חביות. הפער משמעותי עוד יותר אם לוקחים בחשבון שבשבוע שעבר עלה המלאי ב-1.6 מיליון חביות בלבד.

כעת כאמור, יורדים מחירי הזהב השחור אל מתחת ל-50 דולר לחבית, לאחר שבשבועות האחרונים נרשמה דווקא התאוששות והמחירים אף חצו את רף ה-60 דולר לחבית. בהמשך היום צפוי גם משרד האנרגיה האמריקאי לפרסם נתונים רשמיים על מלאי הנפט השבועי.

דרמה רודפת דרמה | צילום: thinkstock

הנתון המפתיע החדש מצטרף לשורה של פרמטרים כלכליים, טכנולוגים וגיאופוליטיים שמתווספים אל התמונה בשנים ובייחוד בחודשים האחרונים וגורמים לטלטלה העצומה שעוברים שוקי הנפט.

המהפכה הטכנולוגית שאפרשה שימוש בפצלי השמן בארה"ב, הפכה אותה לראשונה לבלתי תלויה בייבוא של נפט וממקם אותה אט אט כשחקן מרכזי בשוק הנפט, לצד ירידת כוחן של חברות אופ"ק. מאמר שהתפרסם בחודש שעבר באתר סיקור ממוקד ובפורבס ישראל, מנתח את יחסי הכוחות החדשים בשוק הנפט ומנבה כי אנו נמצאים בפני סופו של קרטל הנפט של אופ"ק. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן