האבטלה בגוש היורו בשיא: אחד מכל עשרה חסר עבודה

האבטלה בגוש היורו הגיעה בחודש ספטמבר לשיא של כל הזמנים. על פי דוח חדש שפרסם מכון המחקר יורוסטארט שיעור האבטלה בגוש הגיע ל-11.6%, כאשר באיחוד האירופי האבטלה עמדה על 10.6%. 

הדוח החדש מראה כי מספר המובטלים בכל ארצות האיחוד האירופי הגיע בספטמבר ל-26 מיליון בני אדם, עליה של 169 אלף לעומת חודש אוגוסט. כיום אחד מכל עשרה אנשים בגוש היורו הוא מחוסר עבודה.

שיעור האבטלה בצרפת ובאיטליה הגיע בספטמבר ל-10.8% ואילו בגרמניה והולנד נרשמה אבטלה של 5.4%. שיעור האבטלה בקרב גברים בגוש היורו עלה ב-13%, זאת לעומת ספטמבר 2011. בקרב נשים נרשמה עלייה של 11.3%, כאשר בספטמבר מספר המובטלות בגוש הגיע ל-11.8%. 

צילום: רויטרס

דוח שפרסמה לאחרונה סוכנות המחקר האירופית יורפאנד מראה כי שיעור האבטלה של הצעירים באירופה מהווה כ-1.2% מהתמ"ג. מספר הצעירים שאינם מועסקים באירופה עומד על 14 מיליון בני אדם. עוד עולה מהדוח כי מחיר של שיעור המובטלים הגבוה בקרב צעירים בגוש הוא כ-153 מיליארד יורו בשנה.  מדי שבוע משלמות מדינות הגוש כ-3 מיליארד יורו עבור תשלומי רווחה למובטלים הצעירים.

על פי הדוח, שיעור המובטלים באיחוד האירופי בין הגילאים 15-29 עומד על 15.4%. מדובר בכ-2.1% מהתמ"ג של חברות גוש היורו. שיעור האבטלה הגדול ביותר נמצא בבולגריה, כאשר כ-24% מהצעירים במדינה אינם מועסקים. באיטליה שיעור המובטלים הצעירים מגיע ל-22.7% ובאירלנד 22% מהצעירים נותרו חסרי עבודה.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן