האוזר הציג הדו"ח לעידוד נזילות בבורסה: "השלמת המהפך תשדרג את שוק ההון"

יושב ראש הרשות לניירות ערך, פרופסור שמואל האוזר, הציג היום את עיקרי הדו"ח שהגישה הוועדה לשכלול המסחר ולעידוד הנזילות בבורסה. הוועדה, בראשות פרופסור משה בן-חורין, הוקמה במטרה לעודד נזילות בשוק ניירות הערך הרשומים בבורסה בת"א, במיוחד על רקע השפל במחזורי המסחר בשנים האחרונות.

במסיבת העיתונאים אמר האוזר כי מטרת המהלך היא "להפוך את הבורסה למתקדמת, חדשנית ומתחדשת, עם יותר חברות מקומיות וזרות שניירות הערך שלהן רשומים למסחר בה, והיקפי מסחר גבוהים בהרבה מאלה שאי פעם הכרנו. השלמת המהפך תשדרג את שוק ההון הישראלי לשוק הון מודרני, ותהפוך אותו משוק טוב – לשוק טוב מאוד".

צילום: גיא אסייג

בדו"ח המליצה הוועדה על שורת צעדים ובהם, בין היתר, בחינת הפחתת שיעור המס על רווחי הון, הגברת התחרות בתחום המסחר בניירות ערך, שינוי מודל העמלות לכזה אשר יעודד מסחר בתדירות גבוהה, ואף בחינת שינוי מודל הבעלות של הבורסה – והפיכתה למוסד הפועל למטרת רווח.

"אנו רוצים להוביל בבורסה שינוי שיציב אותה במקום הראוי לה – כמחוללת צמיחה במשק וכאחד מעמודי התווך המרכזיים של התעשייה בישראל, בורסה שתגדיל את הצמיחה, תצמצם האבטלה ותיצור מקומות עבודה", סיכם האוזר. "הפיכת הבורסה למחולל הצמיחה חייבת להיות פרויקט לאומי, ואנו מבקשים לרתום את כל הגורמים וכל הכלים לקידומו של המהלך".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן