האוצר ביקש צווי מניעה לאחיות: בית המשפט ידון בבקשה ב-19:00

המאבק בין משרד האוצר הסתדרות לאחיות בתי החולים הולך ומחריף. משרדי האוצר, הבריאות וקופ"ח כללית פנו בצהריים לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה למתן צווי מניעה לשביתת האחיות. דיון בנושא נקבע לשעה 19:00.

זאת לאחר שהאחרונות נטשו היום את מחלקות בתי החולים, החל מהשעה 9:00, ל-4 שעות במחאה על תנאי העסקתן. האחיות שנישארו במחלקות עבדו במתכונת חירום. ב-12:00 החלה פגישה בין יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, לממונה על השכר במשרד האוצר, עו"ד קובי אמסלם.

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, אמרה הבוקר לגל"צ: "זה יום עצוב למדינת ישראל", אמרה כהן. ניצלו את האחיות. חושבים שאם אנחנו דואגות ומסורות אז אפשר לרמוס אותנו. זה לא רק הפער המספרי אלא גם תנאי העבודה. האוצר הציע לנו 425 שקלים תוספת ל-4 שנים. שיקחו את התוספת הזו כדמי חנוכה".

"נמשיך את המאבק", הוסיפה כהן, הגיע הזמן שראש הממשלה יתערב. הובטח לנו מו"מ על הסכם קיבוצי. אנו לא יכולות לעבוד בתנאים כאלה, יש מחסור אדיר באחיות. אם האוצר היה עובד בתנאים כאלה הוא היה נשלח לחדר התאוששות. אין לנו כבר מה להפסיד".  

אמסלם אמר הבוקר בתגובה לטענותיה של כהן: "צווי מניעה היא לא הדרך המועדפת עלינו. התוספת שהצענו היא לא דמי חנוכה, הצענו הצעה רצינית למרות העיתוי של ערב בחירות. לצערי היא נדחתה. השכר הממוצע של אחות עומד על 16,500 שקלים בחודש ברוטו עבור 40 שעות עבודה בשבוע. זה שכר גבוה פי 2 מהשכר הממוצע במשק. גם אנחנו עובדים קשה. צריך לנהוג בתקופת בחירות באיפוק ובריסון".

אתמול פורסמו בעמוד הפייסבוק של המשרד תלושי שכר כביכול של אחיות בעלות ותק של 16 עד 28 שנים ובהם סכומים הנעים בין 18 אלף שקלים ל-28 אלף שקלים.

שעות העבודה המפורטות על גבי אותם תלושים נעות סביב 168-171 שעות בחודש. שכר האחיות הממוצע עומד על פי פרסומי האוצר בדף הפייסבוק על 15,311 שקלים לאחות מוסמכת. כמו כן פרסם המשרד מסמך המראה כביכול כי ישנן 586 משרות פנויות בבתי החולים. המו"מ בין הצדדים טרם צלח וכל צד מתבצר עד כה בעמדתו.

חלק מתלוש השכר שפורסם בעמוד הפייסבוק של משרד האוצר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן