האיחוד האירופי מתגמש: יוון קיבלה ארכה של שנתיים להשלמת יעד הגירעון

מאמציה של ממשלת יוון להגמיש את תנאי החילוץ השתלמו. שרי האוצר של גוש היורו הודיעו כי הם מעניקים לממשלת יוון הארכה של שנתיים להשלמת יעדי הגירעון שלה. כעת אמורה יוון לעמוד ביעד של צמצום הגירעון ב-2% עד 2016. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

החלטה להאריך את מועד השלמת יעד הגירעון של יוון יוצרת פער מימוני של 32.6 מיליארד יורו וכעת לא ברור האם קרן המטבע תוכל להמשיך לתרום לגישורו. ההחלטה לגבי האחריות על עלויות מימון הארכת הזמן ליוון נדחתה ל-20 בנובמבר. 

צילום: רויטרס

ההחלטה להאריך את מועדי השלמת היעדים של יוון הגיעה בעקבות המלצה של הטרויקה, שלושת המפקחים הבינאלומים שביקרו ביוון לאחרונה ואמרו כי יכולתה של המדינה לעמוד בתנאי החילוץ שהוצבו לה הן "חיוביות". לאחר פרסום דוח הטרויקה, אמר יו"ר היורוגרופ – ועידת שרי האוצר של גוש היורו, זאן קלוד יונקר כי "יוון עמדה בהתחייבויותיה וכעת תורנו לעמוד בהתחייבויותנו". 

בתחילת השבוע אישרה יוון את תקציב 2013 הכולל קיצוץ של כ-10 מיליארד יורו בהוצאות. במסגרת תוכנית הצנע האחרונה יקוצצו תשלומי הפנסיה של אזרחי המדינה וכן תשלומי השכר. אישור תוכנית הצנע לוותה בהפגנות אלימות ברחובות אתונה. 

בעקבות אישור תוכנית הצנע הודיעה יו"ר קרן המטבע הבניאלומית כריסטין לגארד כי יוון תקבל עד סוף השבוע תשלום של 5 מיליארד יורו במסגרת חבילת החילוץ הכוללת שהובטחה לה בהיקף של למעלה מ-30 מיליררד יורו. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן