האם בקרוב יהיו למכוניות שלנו כנפיים?

החלום על מכונית מעופפת נשאר בגדר חלום מזה כמה עשורים, עד עכשיו ללא תוצאה נראית לעין. כעת, נראה שהחברה הסלובקית "Aeromobil" עומדת בזמנים שהציבה לעצמה ועומדת להכניס לשוק מכונית מעופפת עוד השנה. כמו ששמעתם, 2017 יכולה סוף סוף להפוך לשנה בה נוכל לקנות מכונית מעופפת.

את "Aeromobil" בדקתי בפעם האחרונה לפני מספר שנים, כשמנכ"ל החברה ג'ורג' ואקוליק הסביר שהחברה מתכננת להכריז ב-2017 על המכונית המעופפת הראשונה. לא שמענו מהחברה בשנתיים שלאחר ההכרזה ואז, בדיוק בהתאם ללוח הזמנים, הדברים התחילו להתחמם. תחילה עם החדשות על משקיע חדש, ואז בחמישי האחרון כשקיבלנו הצצה לאיך תיראה המכונית עם הכנפיים שהבטיחו לנו.

120 קמ"ש | צילום: מתוך היוטיוב של AeroMobil

המודל החדש יושק בתערוכת המכוניות שתיערך במונוקו ב-20 באפריל. זה גם הדגם שצפוי להימכר בעתיד וצפוי לעבור מאות שינויים ושיפורים, הן מבחינת עיצוב והן מבחינת ביצועים. מדובר ברכב היברידי עם ארבעה גלגלים, שהופך לכלי טיס. כלומר, תנהג בדבר הזה על המסלול, תפרוש כנפיים, ואתה מוכן להמראה.

"AeroMobil שואפת ליצור כלי תחבורה שיהיה הרבה יותר יעיל וידידותי לסביבה, על ידי כך שהיא מאפשרת נסיעה מהירה יותר ממקום למקום למרחקים בינוניים ובאזורים שאינם מותאמים לנסיעת כלי רכב. אב הטיפוס דורש מסלול באורך 200 מטר כדי להמריא ורק 50 מטר כדי לנחות. המודל שיועמד למכירה צפוי לכלול שני מקומות ישיבה, טייס אוטומטי ומהירות מקסימלית של 200 קמ"ש", אומרים בחברה.

דגם המכונית יוצג ב-20 באפריל במונוקו | צילום: מתוך היוטיוב של AeroMobil

עדיין לא ברור כמה הרכב צפוי לעלות, אבל ההערכה היא כי המחיר יעמוד על שש ספרות. כעת מבטיחים בחברה להתחיל את המכירה המוקדמת כבר השנה, ונחכה לראות אם הקונים יזכו לטוס לפני ה-31 בדצמבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן