האם נראה רכבים אוטונומיים על הכבישים מוקדם ממה שציפינו?

תאונה אחת בחודש שעבר, בין רכב אוטונומי של גוגל לבין אוטובוס, הייתה כל מה שדרוש בשביל לערער את רעון הרכבים האוטונומיים בקרב הציבור. גוגל הודתה שאחד הרכבים האוטונומיים שלה שהתנגש באוטובוס היה אחראי לפחות באופן חלקי לתאונה והתקרית העלתה מחדש את השאלה סביב מוכנות הרכבים האוטונומיים לעשות את דרכם על כבישים ציבוריים. זאת למרות מיליוני קילומטרים שעברו הרכבים הללו עם מעט מאוד תאונות שנרשמו.

אבל אנדרו נג, מומחה בינה מלאכותית (תחום שמהווה את הבסיס עבור פיתוח רכבים כאלה), חושב דווקא שנראה רכבים אוטונומיים רבים על הכביש מוקדם הרבה יותר ממה שאנחנו מצפים. נג, מדען ראשי בתאגיד הסיני Baidu שעובד על רכבים אוטונומיים, ולשעבר גם חוקר בינה מלאכותית בגוגל טען השבוע בכנס בסן פרנסיסקו שהוא מצפה לראות רכבים אוטונומיים משווקים כבר בשלוש השנים הקרובות. יותר מכך – הוא חושב שבעוד חמש שנים, הם יהפכו למוצר המונים.


הרכב האוטונומי של גוגל. התאונה בחודש שעבר ערערה את הציבור | צילום: ויקיפידיה

בלי טכנולוגיה – נלמד להתנהג נכון

מדובר בטווח זמנים קצר הרבה יותר מזה שלו מצפים רבים אחרים, והוא לא שייך לדעתו לקצב התפתחות הטכנולוגיה. למעשה, הוא לא מאמין שכל הפיתוחים הטכנולוגיים להם זקוקים הרבים האוטונומיים יהיו זמינים בשנים הקרובות. במקום זאת, הוא טוען, אנשים ילמדו להתנהג בצורה שונה לצד רכבים אלו – בדיוק כפי שהם למדו להתנהג שונה בסביבה רכבות.

אמנם נג לא התייחס לבעיות רגולטוריות, אבל הוא חזר שוב ושוב בדבריו על כך שלדעתו על הממשלה לקחת חלק פעיל בתחום. אפילו שינויים קטנים בתשתיות יכולים להפוך את הרכבים האוטונומיים למקובלים יותר בתקופה קצרה. "הם יהיו מהירים הרבה יותר מרכבים בהם נוהגים אנשים", הוא אמר והסביר גם כי רכבים אוטונומיים יכולים להאריך את תוחלת החיים של הילדים של ימנו בכ-6 שנים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן