האם עידן ראיונות העבודה הפרונטליים מתקרב אל קיצו?

כבר שבע שנים שחברת HireVue משנה את האופן שבו אנשים רבים מועסקים. החברה מאפשרת למועמדים להשיב לשאלות מוכנות מראש של המעסיק הפוטנציאלי באמצעות הקלטת וידיאו, ללא צורך במראיין שישב בצד השני. מחפשי העבודה מקליטים את תשובותיהם בזמנם הפנוי והמעסיקים יכולים לצפות בראיונות הללו כשהם בוחרים לעשות זאת. במילים אחרות, במקום להגיע לראיון עבודה, אתם יכולים ליצור אותו בווידיאו ולשלוח אותו למעסיק. 

את חברת HireVue הקים מארק ניומן כשהיה רק בן 20. מנכ"ל החברה דיויד ברגדורף מסביר כי הטכנולוגיה שפיתחה מאפשרת למעסיקים לחסוך כסף וזמן, בייחוד כאשר הם בוחנים מועמדים הגרים רחוק ממקום העבודה. במקום להטיס או להסיע את המרואיינים ולהספיק לראות רק כשני מומעדים בשעה בממוצע, יכולים המעסיקים לצפות בכ-12 ראיונות מוקלטים באותו פרק זמן. בנוסף, המעסיק יכול לסנן את השאלות הרלוונטיות ביותר לתפקיד ולהתמקד בבחינת הקריטריונים החשובים ביותר עבורו. 

יתרון נוסף של HireVue הוא היכולת של המעסיק לשתף את קבצי הווידיאו עם כמה אנשים שהוא רוצה. כך יכולים הצופים בסרטון גם לדרג את תשובותיהם של המועמדים וגם לחלוק את דעתם עם אחרים. 

כבר לא צריך לבזבז חצי שעה על מועמד יחיד | צילום: ingimage/ASAP

ראיון טיפוסי הנערך באמצעות הטכנולוגיה של HireVue אורך כ-12 דקות ומכיל ארבע שאלות בלבד. המועמד מקבל שלוש דקות לענות על כל שאלה והמעסיק מקבל 30 שניות לצפות בתשובה לפני שהוא נותן את דעתו עליה. לפני תחילת הראיון, המועמד מקבל שאלת ניסיון והוראות כיצד להקליט את עצמו. התוכנה ממליצה להקליט את הראיון במקום שקט ומואר היטב, כשפלג גופו העליון של המרואיין נראה בשלמותו על המסך. 

בנוסף לספריה של שאלות מוכנות מראש, יכולים הלקוחות, כלומר, המעסיקים, להוסיף שאלות חדשות משלהם. מועמד לתפקיד ניהולי בכיר יכול להתבקש למנות הישיגים ניהוליים משמעותיים שלו, או לענות על השאלה: "תאר מצב בו התמודדת עם סיטואציה מלחיצה ובעלת סיכון גבוה בעבודה". שאלה עבור מועמד למשרת סוכן מכירות יכולה להיות: "ספר על עסקה שסגרת למרות התנגדות ראשונית של הצד השני". 

כיום לחברת HireVue יש כ-200 לקוחות, ביניהם חברות מובילות בעולם, כגון: נייק, האסברו ורשת הסופרמרקטים האמריקאית הענקית וולמארט. החברה גובה מלקוחותיה בין 5,000 למיליון דולר, בהתאם להיקף הפרויקט המבוקש. לטענת ברגדורף, כיום החברה אחראית על כ-10% בלבד מכלל ראיונות העבודה במשק האמריקאי, אולם בהתחשב בעובדה שרווחיה זינקו ב-500% בשנה האחרונה, נראה כי זוהי רק ההתחלה. 

לחברה אמנם יש כבר מספר מתחרות בשוק, אך היא נחשבת לחלוצה בתחומה. בקרוב צפויה HireVue להכריז על סבב שלישי של גיוס הון. בנוסף החברה תשיק בקרוב אפליקציה חדשה בשם OpenVue שתאפשר למעסיקים לשלוח הצעות לראיונות דיגיטליים לקבוצות של מועמדים דרך ערוצי מדיה חברתית שונים כמו פייסבוק או לינקדאין. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן