האנשים החזקים בעולם: נתניהו מתחת לחמינאי ומעל צוקרברג

מה משותף לנשיא ארצות הברית, לאפיפיור ולמייסד פייסבוק? כולם מדורגים ברשימת האנשים החזקים ביותר של פורבס לשנת 2012, דירוג שנתי של ראשי ממשלות, אנשים מהתחום הפיננסי, פילנטרופים ויזמים שמנהיגים את העולם.

מאות מועמדים מתחומים שונים של החיים מכל העולם נבחנו לפי 4 קטגוריות עיקריות. ראשית, נבדק האם המועמד משפיע על המון אנשים; כך למשל דורג האפיפיור, בנדיקטוס ה-16, במקום החמישי, משום שהוא מנהיג רוחני של יותר ממיליארד קתולים על פני כדור הארץ – שישית מאוכלוסיית העולם. באותו אופן דורג, מייקל דיוק, מנכ"ל הקמעונאית וול-מארט, במקום ה-17, כי הוא מעסיק שני מיליון אמריקנים תחתיו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הדירוג בדק גם את האמצעים הפיננסיים שבידי המועמדים ואת המערכות הפיננסיות עליהן הם שולטים. כמו כן, נבדק האם המועמד הוא בעל שליטה על תחומים שונים. כך התברג במקום ה-16 מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו-יורק, פוליטיקאי, מיליארדר, איל תקשורת ופילנטרופ. לבסוף, בדק הדירוג גם עד כמה משתמש המועמד בכוח שברשותו; נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שדורג במקום השלישי (ירידה של מקום אחד בדירוג לעומת מיקומו אשתקד), מהווה דוגמה לכך, ומפגין את שליטתו במדינה בצורה נחרצת.

שני מקומות מעל צוקרבג, שני מקומות מתחת לחמינאי – נתניהו

ברק אובמה, שזכה לקנדציה שנייה כנשיא ארצות הברית ויעמוד בראש הכלכלה החזקה ביותר בעולם ארבע שנים נוספות, הוא שנה שנייה ברציפות האיש המשפיע ביותר. הנשיא מתייצב מול אתגרים גדולים, כשבראשם הצוק הפיסקלי, שיעור האבטלה והתמודדות עם המצב הרעוע במזרח התיכון. אובמה הוא ללא ספק המנהיג של העולם.

האישה החזקה ביותר בדירוג היא קנצרלית גרמניה, אנגלה מרקל שדורגה במקום השני כשהיא קופצת שני מקומות גבוה יותר לעומת דירוג 2011. מרקל עומדת בראש הכלכלה החזקה באירופה ונושאת על כתפיה את ניהולו של המשבר הכלכלי ביבשת, תוך שהיא מובילה מדיניות צנע חזקה.

במקום הרביעי מדורג מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, אשר דורג חמישי אשתקד. במקום השישי ניצב נציב הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, אשר הוביל השנה את מהלך ההרחבה הכמותית השלישית. מלך סעודיה עבדאללה משתחל למקום השביעי, ומיד אחריו נמצא מריו דראגי, נגיד הבנק האירופי המרכזי. משלימים את העשירייה המזכ"ל החדש של המפלגה הקומוניסטית של סין שי ג'ינפינג וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון.

מרק צוקרברג, מייסד פייסבוק הוא אחד הצעירים ברשימה (29), ומתברג למקום ה-25. אך אל תתנו למספר להטעות: בשנה שעברה דורג צוקרברג תשיעי ברשימה המכובדת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתברג בעשירייה השלישית, עולה 2 מקומות בדירוג וכובש את המקום ה-23. נתניהו נבחר משום שהוא עומד בראש אחת המדינות המשפיעות ביותר על המזרח התיכון, שעל פי הערכות מחזיקה גם בנשק גרעיני. כיפת ברזל שהוכיחה את עצמה במבצע האחרון בעזה תרמה גם היא נקודות לדירוגו של ראש ממשלת ישראל. שני מקומות מעל נתניהו נמצא מנהיגה הרוחני של איראן, עלי חמינאי, שקפץ 5 מקומות לעומת הדירוג הקודם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן