האפיפיור החדש: פרנסיסקוס, הדרום אמריקאי הראשון בתפקיד

עשן לבן, תרתי משמע, עלה הערב מהארובה שמעל הקפלה הסיסטינית בוותיקן. המשמעות היא שתוך 24 שעות מרגע שננעלו – הגיעו הקרדינלים להחלטה על זהות יורשו של בנדיקטוס ה-16 – חורחה מריו ברגוליו מארגנטינה, אשר אימץ לעצמו את השם פרנסיסקוס הראשון.

פרנסיסקוס לא יהיה רק הראשון שיקרא בשם זה, אלא גם הדרום אמריקאי הראשון בתפקיד, ולמעשה גם האפיפיור הראשון שלא נולד באירופה. "הקרדינלים הלכו עד סוף העולם כדי לבחור אפיפיור", אמר הערב. 

האפיפיור החדש, הערב על מרפסת הקפלה הסיסטינית | צילום: רויטרס

פרנסיסקוס יחליף את בנדיקטוס ה-16, אשר הודיע במפתיע לפני כחודש כי יסיים את תפקידו ב-28 בפברואר: "גילי המתקדם לא מאפשר לי להמשיך בתפקידי", נימק אז בנדיקטוס ה-16 את החלטתו. "אני מודע היטב לחשיבות הנושא אבל אין לי יותר כוח".

מוקדם יותר ולמראה העשן המיתמר מגג הבניין החלו ההמונים בכיכר להריע, והפעמונים צילצלו. ההצבעה הערב היא בסך הכל השלישית מאז ננעלו 115 הקרדינלים. האפיפיור החדש נבחר ברוב של שני שלישים מהקולות, ויהיה האיש שיוביל את הכנסייה הקתולית מעתה.


העשן המיתמר מעל הקפלה הסיסטינית | צילום רויטרס

אמש, בדרכם אל הקפלה, התפללו הקרדינלים להשגחה והדרכה אלוהית, בשעה שהם בוחרים את מחליפו של בנדיקטוס ה-16, בשעה קשה לכנסייה הקתולית. הכנסייה מוצפת בשערוריות סביב התנהגות מינית לא הולמת של כמרים. סיום כהונתו של בנדיקטוס לווה גם בפרשייה של דליפת מסמכים סודיים של הכנסייה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן