הבהלה: מחיר הזהב צנח ב-27% תוך שמונה חודשים

במהלך חודש אפריל הצהיר המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס כי הזהב כבר לא מהווה 'מקלט בטוח' וכי המהלך החכם יהיה למכור, אולם אפילו גורו המסחר הגדול לא חזה את מה שקרה מאז.

מחיר הזהב צלל ביום חמישי בשיעור של יותר מ-4% ל-1,295 דולר לאונקיה, מתחת לרף 1,300 הדולרים, לאחר שיו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ציין כי הוא עשוי להוריד בקרוב את הרגל מהגז ולהאט את תכנית רכישת האג"ח הגדולה שלו.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

רק באוקטובר נסחר הזהב עבור 1,790 דולר לאונקיה, לאחר שבשנת 2011 הגיעה המתכת הצהובה לשיא של יותר מ-1,900 דולר. הזהב לא נסחר ברמות אלו מאז ספטמבר 2010.

צילום: רויטרס

המניות של חברות כריית הזהב התרסקו היום לחלוטין, כשמחיר הזהב הצונח ממשיך להעמיד בסימן שאלה פרויקטים שונים של כרייה. העלות של כריית הזהב ממשיכה לנסוק, בעוד מחירו של המוצר הסופי – ממשיך ליפול.

חברות כריית הזהב הגדולות ספגו מכה קשה: Barrick Gold נפלה ב-6%, בהשלימה צניחה של 50% תוך שנה. מניית קינרוס צנחה ב-7% ומניית גולדקורפ גם כן נסוגה בשיעור של יותר מ-5%.

הקריסה במחירי הזהב פגעה בכמה מהמשקיעים הגדולים ביותר בעולם. קרן הגידור של המיליארדר ג'ון פולסון כבר רשמה ירידה גדולה. בבלומברג דווח אתמול כי השקעות הקשורות בזהב פגעו גם בתשואות קרן הגידור העיקרית של המיליארדר ריי דאליו, שהיא קרן הגידור הגדולה ביותר בעולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן