הבורסה באחד העם ננעלה במגמה מעורבת; מדד הנפט והגז נפל ב-1.1% לאחר ביטול עסקת וודסייד

המסחר בבורסה באחד העם מתנהל ביום בעליות שערים קלות על רקע הנעילה השלילית אתמול בוול סטריט.
  
מדד ת"א 25 עלה ב-0.1%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.1% ומדד הבנקים התחזק בשיעור דומה. מדד התקשורת ירד ב-0.4%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.6% ומדד הנפט והגז נפל ב-1.1%.

חברת וודסייד האוסטרלית הודיעה כי היא נסוגה סופית מעסקת רכישת 25% ממאגר לוויתן בשל מחלוקת מול נובל אנרג'י בדבר אופי פיתוח תשתיות הובלת הגז. בעוד וודסייד מעוניינת בהקמת מתקני ניזול שיאפשרו את שינוע הגז אל סין ויפן, בנובל אנרג'י מעדיפים הנחת צנרת שתאפשר ייצוא למדינות שכנות כמו ירדן, טורקיה וקפריסין. מניות שותפות לוויתן מגיבות בירידות: דלק קידוחים ירדה ב-1.7%, אבנר נחלשה ב-1.1% ורציו איבדה 4.6% מערכה.


צילום: אהוד כהנים

חברת הנדל"ן ב.יאיר הודיעה הבוקר על הפסקת מסחר במניותיה "עקב אי בהירות בענייני החברה". הפסקת המסחר נעשית יום אחרי שמניות החברה צללו ב-21%, ואגרות החוב ירדו בחדות. מגמת הירידות נמשכה גם היום עם פתיחת המסחר.

אל על פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים מהם עולה כי סיימה את הרבעון הראשון של 2014 בהפסד של כ-40 מיליון דולר, בהשוואה ל-32.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות הצטמצמו והסתכמו ב-415 מיליון דולר, לעומת 431 מיליון דולר בתקופה מקבילה. גם בנתח השוק נרשמה ירידה מסוימת המסתכמת ב-33%. בעקבות כך ירדהמניית החברה ב-3.3%.

ב-FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "לאחר דשדוש של יותר משבוע סביב רמת הציר של 3.45, הדולר-שקל סוף סוף הצליח לזנק מעלה ונסחר הבוקר באזור 3.475. הפריצה הזו מעלה עשויה לאשש את התחתית האחרונה ולהתפתח לכדי תיקון רחב יותר כלפי מעלה. ואולם, נצטרך להמתין לעלייה והתבססות מעל 3.48." 

"הזינוק מעלה ביממה האחרונה היה מפתיע למדי, וזאת בעוד בעולם הדולר דווקא מגלה סימני חולשה. ועם זאת, אמש זכה הדולר לרוח גבית מאחד מבכירי הפד, צ'רלס פלוסר, שציין בדבריו כי הבנק עשוי להעלות ריבית מוקדם מכפי שמצופה וכן ציין כי לדעתו קצב צמצום ההרחבה הכמותית הוא איטי מדי. הצהרות "הניציות" הללו בהחלט תומכות בדולר, שנחלש באחרונה על רקע הירידה בציפיות להעלאת ריבית."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן